۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84815861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۰ پایگاه جمع آوری نذورات عید قربان در خراسان‌شمالی دایر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۹۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در نقاط مختلف استان دایر شد و مردم خیراتشان را به دفاتر، پایگاه‌های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند.

مجید الهی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) برای نخستین بار در خراسان شمالی و همزمان با عید قربان اجرا و گوشت جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، هیات ‌امنای مساجد و معتمدان محلات، نذورات هم استانی‌های نیکوکار را در روز عرفه، روز عید سعید قربان و تا یک روز پس از عید قربان جمع‌آوری و با اولویت خانواده‌های دارای یتیم، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران نیازمند توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آیین اجرای طرح قربانگاه نیز انجام شده و این مراسم  همزمان با قم در تمام مراکز استان‌ها به صورت زنده اجرا می شود.

وی یادآور شد: ۱۱ قربانگاه در آستانه عید سعید قربان در شهرستان های استان آماده دریافت نذورات قربانی مردم خیر و نوعدوست و حجاج بیت الله الحرام برای کمک به نیازمندان است.

الهی راد با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا و اصول بهداشتی در تمامی پایگاه ها، بیان کرد: کار ذبح دام نیز در این پایگاه ها انجام می شود و دامپزشکانی در موارد بهداشتی ذبح دام با این نهاد همکاری می‌کنند.

وی به شیوه های پرداخت کمک و نذورات عید قربان اشاره کرد و گفت: نیکوکاران با شماره گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند، همچنین امکان پرداخت نذورات از طریق سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ فراهم‌ شده است.

 مردم نیکوکار استان در عید قربان سال گذشته پنج میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود و همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha