۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84817651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه میلیارد تومان نذر قربانی در خراسان‌شمالی جمع‌آوری شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: طرح قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) برای نخستین بار در استان اجرا و در این طرح سه میلیارد تومان جمع آوری شد.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نخستین بار در کشور اجرا شد و گوشت حاصل از عید قربان بین نیازمندان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع با این میزان کمک؛ یکهزار و ۴۳ راس دام سبک و سنگین خریداری شد که از این تعداد سه دام سنگین و مابقی دام سبک است و این دام ها به صورت بهداشتی توسط دامپزشکان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: ۱۹۰ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات عید قربان در نقاط مختلف استان دایر شده است و مردم خیراتشان را به دفاتر، پایگاه‌های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند.

وی عنوان کرد: همچنین نیکوکاران با شماره گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند، همچنین امکان پرداخت نذورات از طریق سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ فراهم‌ شده است.

مردم نیکوکار خراسان شمالی در عید قربان سال گذشته پنج میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود و همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha