۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85512469
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مردم خراسان‌شمالی ۶۰ میلیارد ریال در عید قربان به نیازمندان کمک کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: مردم نیکوکار استان ۶۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی در عید قربان به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی و نیازمندان کمک کردند.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان کمک ۵۶ میلیارد ریال به شکل کالا و مابقی نیز نقد و به حساب بانکی این نهاد حمایتی واریز شد.

وی افزود: مردم نیکوکار خراسان شمالی امسال برای کمک به نیازمندان ۳۹۴ راس دام سبک، چهار راس دام سنگین و بیش از ۱۰۰ قطعه مرغ در قالب طرح نذر قربانی اهدا کردند.

الهی راد ادامه داد: تمامی دام ها و مرغ و طیور پس از کشتار و قطعه بندی در بین خانوارهای نیازمند استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در نقاط مختلف استان دایر شده بود که مردم خیرات خود را به دفاتر، پایگاه‌های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دادند.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، هیات ‌امنای مساجد و معتمدان محلات برگزار شد و کمک های جمع‌آوری با اولویت خانواده‌های دارای یتیم، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و بیماران نیازمند توزیع شد.

الهی راد یادآور شد: نیکوکاران خراسان شمالی سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال نذورات قربانی به نیازمندان اهدا کرده بودند.

۵۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در خراسان شمالی اکنون زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و در بخش های مختلف از جمله کمک معیشتی، ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، خدمات بهداشت و درمان، آموزشی و سایر موارد مورد حمایت قرار می گیرند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha