کارشناسان دامپزشکی قرچک بر ذبح دام در روز عید قربان نظارت می‌کنند

قرچک- ایرنا- رئیس شبکه دامپزشکی قرچک گفت: همزمان با عید سعید قربان، کارشناسان این شبکه بر نحوه ذبح و توزیع گوشت دام بهداشتی در قرچک نظارت دقیق انجام می‌دهند.

دکتر سید محمد خلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح تشدید نظارت بر عرضه دام به منظور انجام نذورات خیرّین در روز عید سعید قربان، از روزهای گذشته و با ورود دام به مراکز عرضه مستقیم دام زنده قرچک آغاز شده و این طرح تا پایان روز عید قربان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت ثابت و سیار در سه مرحله پیش، حین و پس از ذبح دام نظارت مستقیم داشته و تلاش دارند تا این فرایند به صورت بهداشتی انجام شده و از عرضه دام‌های مشکوک به بیماری به ویژه بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این که شهرداری قرچک، دو مرکز عرضه دام در این شهرستان ایجاد کرده، کارشناسان شبکه دامپزشکی با همراهی ناظران شرعی در این اماکن مستقر شده و بر نحوه عرضه دام نظارت جدی می‌کنند.

خلیلی گفت: باتوجه به این که شهرستان قرچک فاقد کشتارگاه است، در صورت تأمین شدن زیرساخت‌های مورد نیاز در دو مرکز عرضه دام، کار ذبح شرعی نیز در این مراکز انجام می‌شود ضمن این که مردم می‌توانند دام‌های خود را به منظور ذبح به کشتارگاه روستای خورین ورامین برده و از خدمات رایگان آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به این که از گذشته‌های دور شهرستان قرچک محل عرضه دام روز عید سعید قربان بوده، بیش از ۶ هزار دام در این روز عرضه و ذبح شود.
رئیس دامپزشکی قرچک گفت: از مردم درخواست می‌شود تا دام مورد نیاز خود را از مراکز اعلام شده خریداری کنند و علاوه بر خودداری از ذبح دام در معابر عمومی،نکات بهداشتی در هنگام ذبح دام از جمله استفاده از دستکش و ماسک را مورد توجه قرار دهند.
شهرداری قرچک دو مرکز عرضه دام ایجاد کرده است
شهردار قرچک نیز از ایجاد دو مرکز عرضه دام در میدان پوئینک و خیابان شهید بهشتی(مافی‌آباد) این شهرستان خبر داد.

محسن خرمی شریف اظهار داشت: به‌منظور خدمات‌رسانی به مردم و خیرّین نیک‌اندیش، ۲ مرکز عرضه بهداشتی دام در خیابان مافی آباد، روبروی پارک اقوام و میدان پویینک، جنب کارخانه آرد ایجاد شده و آماده‌ عرضه دام زنده است.

وی افزود: به‌منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم قربانی تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرستانی به کار گرفته‌شده تا شهروندان با اطمینان خاطر، نسبت به ادای نذورات خود اقدام کنند.
شهردار قرچک گفت: کلیه دام‌ها در این مرکز با رعایت اصول بهداشتی و تحت کنترل و معاینات پزشکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از شهروندان خواهشمندیم به‌منظور حفظ سلامتی و بهداشت عمومی جامعه از خرید دام از مراکز غیرمجاز و عرضه‌کنندگان خیابانی خودداری نمایند.

در تقویم اسلامی، روز دهم ماه ذیحجه، عید سعید قربان است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha