بهره‌برداری از سرای محله پویینک قرچک در هفته دولت

قرچک - ایرنا - شهردار قرچک از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی عملیات احداث سرای محله پویینک و راه اندازی و بهره‌برداری از آن در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن خرمی شریف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات احداث سرای محله پویینک در حال اجراست و با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است.

بهره‌برداری از سرای محله پویینک قرچک در هفته دولت

وی افزود: احداث سرای محله در منطقه پویینک یکی از اهداف مدیریت شهری بوده که در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون در حال ساخت است تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: از اهداف این پروژه رسیدن به چشم‌انداز ارتقای سرانه‌های فرهنگی شهرداری، تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی محلات و افزایش مشارکت شهروندان و گذراندن اوقات فراغت است.

بهره‌برداری از سرای محله پویینک قرچک در هفته دولت

شهردار قرچک ‌در پایان افزود: تأسیس سراهای محله‌ یکی از اقدامات مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و این سراها به دلیل اینکه متشکل از چندین فضا با فعالیت‌های مختلف هستند کارکردهای مثبتی در حوزه فرهنگی اجتماعی دارند.

به گزارش ایرنا، پوئینَک روستایی در شهرستان قرچک استان تهران است. این روستا امروزه به عنوان محله‌ ای از شهر قرچک نیز به‌ شمار می ‌آید. برای رسیدن به پوئینک از مسیری به طول ۵ کیلومتر که دارای درختان ون و بید زیادی است باید گذشت که قدمت بعضی از این درختان به ۴۰۰ سال می‌ رسد. پوئینک که در جنوب شرق شهر قرچک واقع شده‌ است، از سمت غرب به شهرک آزادیه (میرزایی)، از شرق به خورین، از سوی جنوب به خیرآباد خالصه و از سمت شمال به صالح‌ آباد محدود می‌ شود.

بهره‌برداری از سرای محله پویینک قرچک در هفته دولت

در پوئینک تپه ‌ای باستانی قرار دارد به نام تپه میل پوئینک که دیرینگی آنرا تا هشت هزار سال برآورد کرده‌ اند. تپه باستانی پوئینک در مسیر احداث کنارگذر جنوبی شهرستان قرچک قرار دارد و در تاریخ هشتم مرداد سال ۱۳۸۶ به شماره ۱۵۷۷۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. در سال ۱۳۹۶ خورشیدی مجوز کاوش این تپه صادر و عملیات کاوش آن آغاز شد که تا کنون در عرصه و دامنه این تپه، مستندات تاریخی کشف نشده ولی بر روی تپه، آثاری از خشت مشاهده شده‌ است. قدمت لایه های زیرین و نخستین این تپه از عصر آهن شروع می شود و تا دوره قاجار ادامه می یابد.

قرچک، شهرستانی تک شهری است که با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha