۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84816293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی در انتظار آزادی

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی گفت: ۸۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد با میزان بدهی ۳۵ میلیون تومان در زندان‌های این استان محبوس هستند که چشم امید به کمک های نیکوکاران دارند.

محمداسماعیل حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این تعداد مددجو؛ یک نفر زن و مابقی مرد هستند که برای آزادی چشم امید به کمک های نیکوکاران و خیران دارند.

وی افزود: ۳۷ تن از زندانیان جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سه ماهه نخست سالجاری از زندان‌های خراسان شمالی آزاد شدند که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این جرایم توسط شکات بخشیده شد که کمک قابل توجهی است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی ادامه داد: مجموع زندانیان آزاد شده در سال جاری شامل ۲ نفر زن و ۳۵ نفر مرد هستند که به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

حاتمی بیان کرد: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم استفاده و از زندان آزاد می شوند.

وی با بیان اینکه تلاش این مجموعه کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها است، گفت: حضور سرپرست خانواده به خصوص مادران در خانه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات در جامعه خواهد شد.

تعداد زندانیان این استان  حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

نیکوکاران خراسان شمالی پارسال ۲۰۷ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۹۶ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که میزان کل بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد ۸۵ میلیارد تومان بود.

همچنین ۷۲ درصد زندانیان بین ۲۶ تا ۴۵ سال هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha