۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84817554
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۲ درصد از شهروندان خراسان‌شمالی حاشیه‌نشین هستند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۴۰ هزار نفر از شهروندان استان در مناطق حاشیه ای سکونت دارند که معادل ۳۲ درصد از جمعیت شهرهای این خطه از کشور است.

قاسم قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۳۸ هزار نفر در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه، جاجرم، فاروج و آشخانه خراسان شمالی سکونت دارند که ۱۴۰ هزار نفر آن در هفت هزار و ۳۱۲ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می کنند.

وی افزود: ۸۷ هزار و ۳۵۴ نفر از شهروندان در ۷۱۴ هکتار در مناطق حاشیه ای و ناکارآمد شهری و ۵۲ هزار و ۶۴۶ نفر هم در ۵۹۰ هکتار بافت فرسوده شهری سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: ۱۹ درصد بافت فرسوده، حاشیه نشینی و بافت ناکارآمد در شهرهای استان مورد مطالعه قرار گرفته است و اجرای طرح بازآفرینی شهری برای بهبود وضعیت سکونت در محله های ناکارآمد در دستور کار است و در این زمینه دستگاه های مختلف تکلیف دارند تا به اجرای پروژه ها و تحقق اهداف کمک کنند.

وی درباره مشکلات اجرای طرح های بازآفرینی شهری در خراسان شمالی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات این است که هم افزایی میان دستگاه های مختلف کمرنگ است و  خیلی از دستگاه ها به تکالیف خود عمل نمی کنند.

قاسمی تصریح کرد: دستگاه ها مکلفند تا بخشی از اعتبارات را به اجرای پروژه های بازآفرینی شهری سوق دهند اما از این کار امتناع می کنند و یا گزارش های خود را در این زمینه به راه و شهرسازی ارسال نمی کنند.

وی گفت: متاسفانه تزریق اعتبارات برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری قطره چکانی است، اعتبارات دیر ابلاغ می شود و فرصت برای انجام کارهای عمرانی با محدودیت مواجه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیان کرد: نبود پیمانکار متخصص از دیگر مشکلات اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در خراسان شمالی است که انجام کارها در این زمینه را تحت الشعاع قرار می دهد.

خراسان شمالی در شمال شرقکشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد.  

بسیاری از شهرهای خراسان شمالی که از روستا به شهر ارتقا یافته اند در عمل کارکرد روستایی دارند.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha