افزون بر ۴۶۸ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی خراسان شمالی هزینه می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۴۶۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای ۲۱ طرح بازآفرینی شهری در استان هزینه می‌شود.

قاسم قاسمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های بازآفرینی شهری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در حال اجرا است که از صفر تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و البته اجرای این طرح ها با کمبود اعتبار مواجه است.

وی تصریح کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری خراسان شمالی به کندی پیش می رود و تخصیص قطره چکانی اعتبارات از مشکلات این بخش محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: نبود همکاری مناسب از طرف شهرداری ها یکی دیگر از مشکلات در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری است چرا که برای سرعت دادن به اجرای پروژه ها اطلاعات نیاز است ولی پاسخ ها در این‌باره ماها به تاخیر می افتد و به همین تناسب زمان برگزاری مناقصه ها و واگذاری پروژه ها هم طولانی می شود.  

وی افزود: بیش از ۲۰ دستگاه در اجرای طرح های بازآفرینی شهری دخیل هستند و همین تعدد هم در کند بودن روند اجرای کار موثر بوده است، ضمن اینکه برخی از دستگاه ها در این زمینه تخصص لازم را ندارند.

قاسمی ادامه داد: هفت طرح بازآفرینی در شهر بجنورد و شهر شیروان و اسفراین هر کدام با ۶ پروژه در حال اجرا است و برای هر کدام از شهرها به ترتیب ۱۱۹ میلیارد ریال، ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۵۱ میلیارد ریال مصوب شده است.    

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است، در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها نیز ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha