۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85158709
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ میلیارد تومان نذر قربانی در خراسان‌شمالی جمع‌آوری شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال مردم استان در طرح ملی نذر قربانی ۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که این کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۹۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در نقاط مختلف استان دایر شد که در این پایگاه ها ۸۵۰ راس دام سبک توسط خیران تحویل داده شد.

وی افزود: از این تعداد پایگاه؛ ۱۲ دفتر کمیته امداد در شهرستان ها و ۱۷۸ مرکز نیکوکاری نذورات مردم را جمع آوری و بین نیازمندان حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته نیز نیکوکاران استان در عید قربان سه میلیارد ۸۹۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند گفت: در این مدت یک هزار و ۱۴۰ راس دام سبک و سنگین، ۲۴۷ راس دام توسط دفاتر امداد و ۴۲۱ کیلو گوشت قربانی نیز توسط مردم و خیرین به کمیته امداد تحویل و بین نیازمندان توزیع شد.

الهی راد بیان کرد: اکنون بیش از ۵۳ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد هستند و با توجه به شرایط اقتصادی خانواده های تحت پوشش، این ایام فرصت خوبی برای مساعدت خیران در تامین گوشت قرمز و مایحتاج خانواده‌های نیازمند فراهم کرده است.

وی ادامه داد:خیران و نیکوکاران استان از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ می توانند کمک های نوعدوستانه خود را به دست نیازمندان برسانند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود و همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha