معاون وزیر کشاورزی ترکمنستان برای نشست محیط زیستی از مرز باجگیران وارد ایران شد

مشهد - ایرنا - معاون وزیر کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان روز دوشنبه با هدف شرکت در نشست وزیران محیط زیست کشورهای منطقه برای آینده ای بهتر، که در تهران برگزار می شود، از مرز باجگیران وارد خاک ایران شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت:"سردار آتایف"، معاون وزیر کشاورزی و حفاظت محیط زیست ترکمنستان  و "سردار ایه‌برونوف" معاون امور علمی مدیر موسسه ملی بیابانها، نباتات و دنیای حیوانات اداره محیط زیست این وزارتخانه در ترکمنستان، در صدر هیاتی از مرزباجگیران در قوچان وارد ایران شد و مورد استقبال قرار گرفتند.

مهدی اله‌پور افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در تاریخ ۱۲ جولای همزمان با ۲۱ تیر ماه نشست یک روزه وزیران محیط زیست کشورهای منطقه برای آینده‌ای بهتر به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست با هدف تقویت همکاری‌های منطقه ای در راستای بهبود شرایط زیست محیطی، رفع مشکلات و چالشهای فرامرزی و توجه سیاستمداران و تصمیم‌سازان به موضوعات محیط زیست دربرنامه ریزی های کشوری و تعامل با سایر کشورها به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی اظهارکرد: کانون گرد و غبار قره قوم در کشور ترکمنستان یکی از کانونهای مهم خارجی است که هوای این استان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در سیاست های کلی محیط زیست برای تقویت دیپلماسی محیط زیست و تاکید رئیس جمهور در خصوص حیاتی بودن موضوع سلامتی مردم و مدیریت پدیده گرد و غبار با منشا خارجی، نشست وزیران محیط زیست کشورهای همجوار با هدف رفع چالش های زیست محیطی در سطح منطقه برگزار می‌شود.

علاوه بر ۳۰ کانون گرد و غبار داخلی در خراسان رضوی دو کانون قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان به عنوان کانونهای خارجی گرد و غبار، سلامت هوای شهرهای این استان را تهدید می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha