۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۳
کد خبر: 84818330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اخذ مالیات باید عادلانه باشد

اراک - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: اخذ مالیات باید منطقی و عادلانه از مودیان گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر بیکی روز دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی اراک و قضات عضو هیات شورای حل اختلاف استان مرکزی افزود: اکنون شرایط تولید کنندگان و فعالان اقتصادی به سبب تورم در سطح عمومی قیمت ها خوب نیست و این شرایط باید توسط امور مالیاتی درک شود.
وی اظهار داشت:  فعالان بخش اقتصادی اکنون نگران تهیه مواد اولیه هستند و در فشار قرار دارند تا بتوانند مالیات پرداخت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: کاهش مالیات و پرداخت عادلانه از ضروریات توسعه به شمار می رود که باید در این مهم دقت لازم صورت گیرد.
بیکی افزود: ضروری است نظام جامع مالیاتی برای تعیین دقیق و منطقی مالیات رواج یابد و  روش سنتی و قدیمی کنار گذاشته شود.
وی اظهار داشت: از دستگاه قضا درخواست می شود با تشخیص درست و جلوگیری از تصمیم شتاب زده، باعث افزایش درآمد دولت نشوند و لطمه بزرگی به بخش تولید و مولد اقتصادی وارد نسازند.

تلقی نشدن تراکنش دستگاه کارتخوان در محاسبه مالیات، بهره‌گیری از کارشناسان رسمی دادگستری، تامین نشدن بودجه از راه مالیات، پرداخت مالیات به شکل منطقی و عادلانه، تعامل با دنیا و توسعه تجارت خارجی، قیمت تمام شده در شاخه های صنایع، اجرای ماده ۲۳۷ قانون مالیاتی، اخذ مالیات نا به حق از مودیان، مغایرت استانداردهای حسابداری و امور مالیاتی و فقدان دفترچه ضایعات صنایع در استان مرکزی از جمله مطالبات و مشکلاتی بود که نمایندگان اتاق اصناف بازرگانی و هیات حل اختلاف استان مرکزی در این نشست بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha