سپاه و بسیج استان مرکزی ۵۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت زدایی ارائه کرده‌اند

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه و بسیج این استان تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت زدایی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه اردوهای جهادی دانش آموزی رسم هجرت در کانون امام علی(ع) اراک افزود: این اقدام به برکت سازماندهی بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی تخصص محور در استان مرکزی صورت گرفته که خدمات بزرگی به مردم و ولی نعمتان انقلاب ارائه شده است.

وی بیان کرد: خدمات محرومیت زدایی در استان مرکزی مهمترین دستاورد کار جهادی و انقلابی است و سپاه و بسیج در راستای خدمت به مردم، توانمند سازی و خودکفایی در همه ابعاد شتابنده گام برمی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: شهدای زیادی از جمع دانش آموزان و معلمان در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی خلق کردند و در استان مرکزی نیز شهدای شاخصی از قشر معلمان و دانش آموزان تقدیم انقلاب شده است.

کریمی عنوان کرد: در طول انقلاب اسلامی دانش آموزان از پیشگامان اردوهای جهادی بودند و امروز باید گسترش و ترویج حضور آحاد و اقشار مختلف مردم و بویژه جوانان بیشتر مورد توجه باشد و زیر ساخت این مهم از مدارس باید شروع شود.

وی با بیان اینکه همگانی شدن گفتمان جهادی مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: کار جهادی عامل پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در انقلاب است و ایمان و عمل صالح و بصیرت مهمترین ستون های کار جهادی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: عمل انقلابی و روحیه جهادی رمز موفقیت کشور در گام دوم انقلاب است و جوانان باید برای توانمند شدن و درخشش در همه عرصه ها به خودباوری برسند.

کریمی عنوان کرد: در جهادهای ۴۳ ساله انقلاب از جمله امنیتی، دفاعی، سازندگی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان حضوری فعال داشتند و امروز رهبر معظم انقلاب از دانش آموزان انتظار ویژه ای دارند و باید در همه عرصه‌های پیشرفت کشور خوش بدرخشند.

وی بیان کرد: نوجوانان باید از دستاوردهای عظیم انقلاب آگاه شوند چراکه دشمن در جنگ ترکیبی با دروغ به دنبال دگرگونی واقعیت‌ها است و لذا باید با جهاد تبیین و روایت صحیح از حماسه ها و واقعیت ها توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان انقلاب اسلامی از دیگر ضرورت‌های مهم برای نوجوانان است و راه ساختن و پیشرفت کشور در همه ابعاد امید و تلاش همه جانبه است که باید در بین جوانان و نوجوانان حاکم و نهادینه سازی شود.

کریمی ادامه داد: القای یاس و ناامیدی، غفلت از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، فراموشی شکست های سنگین دشمن در طول ۴۳ ساله انقلاب و ایجاد اختلاف در کشور و ناکارآمد نشان دادن مسئولین و انقلاب از دیگر اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است که باید هوشیار بود و جوانان را از اهداف شیطانی آنها به خوبی آگاه کرد.

وی اظهار داشت:  تغییر باورها و تخریب ارزش ها و سنت های حسنه از دیگر اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است و دشمنان به دنبال زدن غیرت دینی که همواره همچون موتور محرکه انقلاب است و لذا امروز معنویت و توکل بر خدا باید در میان نسل جدید تقویت شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: دشمن امروز در اوج حقارت است و صدای خرد شدن استخوان های جبهه استکبار و حامیان منطقه‌ای آنها به وضوح به گوش می رسد.

کریمی گفت: دشمنان در همه راهبردها علیه انقلاب و حتی جنگ اقتصادی با شکست جدی مواجه شده و انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و سربلندی است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این آیین گفت: بسیج گنجینه ای از تجربیات ارزشمند و نمایشگاهی از ظرفیت ها و هویت واقعی ملت ایران است.

سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» افزود: ۳۶۰ گروه جهادی در شهر اراک به مردم خدمات تخصصی ارائه می دهند.

وی بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی بسیجیان با اخلاص، تواضع، ولایتمداری و مردم دوستی همواره موفقیت‌های بزرگی حاصل کردند و رمز موفقیت بسیج در صحنه‌های مختلف ولایت و مردم بودن است و روز به روز تقویت می شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: بسیج در همه صحنه‌ها خوش درخشیده و با عمل انقلابی و کار جهادی کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته و لذا بسیج نسخه گره گشا از مشکلات است.

مهجوری اظهار داشت: بسیج با حضور خود در کنار مردم و سخت ترین شرایط علاوه بر اینکه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده در بسیاری از بخش ها الگوهای موفق به جامعه و حتی خارج از مرزها ارائه نموده است و لذا فرهنگ بسیجی لازمه پیشرفت و حرکت در گام دوم انقلاب می باشد.

وی با تأکید بر اینکه تحقق بیانات مقام معظم رهبری در همه بخش ها مورد توجه بسیج است، افزود: بسیج در این راستا راهبرد در نظر گرفته و با تکنیک و تاکتیک های کارآمد در راستای تحقق فرمایشات رهبری شتابنده حرکت خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۵ هزار نفر روز توسط جهادگران بسیجی به مردم خدمات در بخش های مختلف ارائه شده و در سال ۱۴۰۱ نیز شتابنده در مسیر خدمت رسانی به مردم حرکت می‌کنیم.

مهجوری خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال و ارائه خدمات محرومیت زدایی مهمترین اهداف گروه های جهادی است که در سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شد و در سالجاری نیز با توجه به اهمیت تحقق شعار سال در راستای ایجاد اشتغال حرکت می‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha