۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84823344
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: زبان شعر اثرگذارترین ابزار جهاد تبیین است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه زبان شعر اثرگذارترین ابزار جهاد تبیین است، گفت: شعر در جهاد تبیین نقش والایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی عصر شنبه در آیین «شب شعر علوی» که با حضور مسئولان شهرستانی، شاعران برجسته کشوری و استانی در محل تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، افزود: شعر در ادبیات فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با اشاره به اینکه می‌توان مفهوم ساعت‌ها سخنرانی و یا یک کتاب حجیم را در قالب یک شعر کوتاه با هنرمندی شاعرانه و ظرافت‌های ادبی بیان کرد، ابراز داشت: شعر از جایگاه رفیعی برخوردار است چرا که بلندترین و فاخرترین معنا را می‌توان در قالب کوتاه‌ترین کلمات به مخاطب منتقل کرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه علامه امینی غدیریه‌های بسیاری (شعرهای گوناگون) را که از زمان پیامبر اسلام (ص) خوانده می‌شد، قرن به قرن و در طول تاریخ از لابه لای متون و منابع بیرون کشیده و در کتاب «الغدیر» منتشر کرده است، اظهار داشت: تلاش شود شعر غدیر و عاشورای حسینی که از افتخارات دین اسلام است به نسل آینده با زبان شعر انتقال داده شود.
امینی با اشاره به اینکه نقش شعر در انتقال واقعیت‌های غدیر و عاشورا بسیار اثر گذار است، تصریح کرد: شعر قادر است افراد را به سمت فرهنگ و گفتار جذب کند و بخش قابل توجهی از بار تبیینی اهداف مناسبت‌های بزرگ را در قالب سروده‌های زیبا به مخاطب عرضه و بیش از رشته‌های دیگر اثرگذاری بالا و دارای عمق و ماندگاری باشد.
شب شعر علوی با حضور شاعران برجسته کشوری چون مهدی رحیمی و هادی جان فدا و شاعران استانی و شهرستانی در شاهرود برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha