۵۹۹ انشعاب غیرمجاز آب در استان همدان شناسایی شد

همدان-ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی ۵۹۹ انشعاب غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی آبفای استان همدان، «حمیدرضا نیکداد» با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۵۹۹ انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی شد، اظهار داشت: از این تعداد ۵۳۲ انشعاب در روستاها و ۶۷ انشعاب غیر مجاز شناسایی شده مربوط به شهرهای استان بوده است.

وی با بیان اینکه از ۵۳۲ انشعاب غیرمجاز روستایی ۲۸۹ انشعاب تبدیل به مجاز و مابقی قطع شدند افزود: همچنین از ۶۷ انشعاب غیر مجاز شناسایی شده در شهرهای استان،۳۳ انشعاب غیرمجاز تبدیل به مجاز و ۳۴ انشعاب به طور کامل قطع شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور شناسایی نشت های نامرئی موجود در شبکه های توزیع آب شهری تصریح کرد: بر همین اساس با شناسایی ۲۳ کیلومتر نشتی در شبکه های توزیع آب شهری موفق به جلوگیری از هدر رفت ۱.۲ لیتر بر ثانیه آب شدیم.

نیکداد از نشت یابی ۲ هزار و ۱۰ رشته انشعاب آب شهری در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و اظهارداشت: در این مدت ۳۲۹ رشته انشعاب اصلاح و بازسازی و ۸۵ انشعاب فرسوده نیز تعویض و استانداردسازی شد.

وی با اشاره به تعویض سه هزار و ۴۳۲ دستگاه کنتور معیوب در شهرها و روستاهای استان همدان افزود: از این تعداد هزار و ۳۱۱ دستگاه کنتور مربوط به شهرها و ۲۸۹ کنتور مربوط به روستاهای استان بوده است.

بر اساس آخرین آمار استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha