شمار تعاونی‌های خراسان رضوی به بیش از هشت هزار واحد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- رییس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: تعداد تعاونی‌های فعال این استان در دولت سیزدهم به هشت هزار و ۷۰۲ تعاونی افزایش یافته است.

رضا رمضانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعاونهای فعال خراسان رضوی برای ۱۴۱ هزار و ۱۸۷ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: حوزه های خدمات، کشاورزی، صنعت، تولیدی و توزیعی، مسکن، معدن و فرش دستباف بیشترین حجم از تعاونی های فعال خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند.

رمضانی رویکرد دوره جدید اتاق تعاون را "تعاون در تعاون" ذکر و بیان کرد: هدف از اتخاذ این رویکرد اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع کالا و متصل کردن تعاونی های تولیدی به تعاونی های توزیعی است تا واسطه ها از میان برداشته شده و قیمت تمام شده کالا کاهش یابد.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: تعاونی ها شفاف عمل کرده و درآمد و هزینه هایشان نیز مشخص است و می توانند بهترین گزینه برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت واقعی به دست مردم باشند، همان طور که هم اینک تعاونی ها بخشی از شبکه توزیع کالاهای تنظیم بازار استان را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: با تلاشهای انجام گرفته از سال گذشته اتاق تعاون به عضویت کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی درآمده و صاحب حق رای است که این موضوع به افزایش نقش و تاثیرگذاری تعاونی ها در شبکه توزیع کالا کمک شایانی می کند.

رمضانی همچنین حذف ارز ترجیحی بر کالاهای اساسی را اقدامی لازم برای اقتصاد کشور دانست و گفت: با این حال اثرات تورمی ناشی از حذف ارز ترجیحی، رکود در بازار را در پی داشته و باعث کاهش بخشی از سرمایه تعاونی ها شده است.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر علت کاهش ثبت نام متقاضیان از بین شرکتهای تعاونی استان برای حضور در جشنواره تعاونی های برتر استان اظهار داشت: شرکتهای تعاونی همواره از این جشنواره استقبال کردند، دلیل کاهش تعداد ثبت نامی های امسال به دلیل سامانه‌ای شدن فرآیند ثبت‌نام بوده است.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی اضافه کرد: امسال شرکتهای تعاونی باید از طریق ثبت نام در سایت برای حضور و رقابت در جشنواره تعاونی های برتر خراسان رضوی اقدام می‌کردند، سامانه با اختلالاتی همراه بوده و ثبت نام براحتی انجام نگرفته، این درحالی است که در سالهای گذشته ثبت نام از تعاونی ها به صورت دستی انجام می گرفت و همواره جشنواره مورد استقبال نیز واقع می شد.

وی گفت: حضور تعاونی ها در جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر زمینه انگیزشی برای آنها بویژه در شرایط دشوار اقتصادی کنونی دارد.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام در جشنواره تعاونی های برتر استان ۷۹ شرکت تعاونی در این دوره از رقابتها شرکت کرده بودند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha