۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84827428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کردستان مظهر همدلی و اتحاد است

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 84827428
استاندار: کردستان مظهر همدلی و اتحاد است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان در اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج گفت: این استان مظهر وحدت، همدلی، رحمت و برادری است و توانسته به نماد اتحاد امت اسلامی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در سنندج اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس به تدبیر مجمع جهانی میزبانی در کردستان جای قدردانی دارد.

وی افزود: کردستان از مطلع الفجر انقلاب اسلامی، همواره مورد طمع بدخواهان و مزدورانی بوده است که وحدت و برادری این دیار را بر نمی تابیدند.

استاندار کردستان اضافه کرد: دشمنان، تفرقه را به جای وحدت در کردستانی که پر از ظرفیت‌های ویژه و خاستگاه علما، عرفا و اندیشمندان است، دنبال می کردند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه خاک کردستان گلگون از ۵۴۰۰ شهید از فرزندان خود و ۱۸ هزار شهید از فرزندان ایران اسلامی است، تاکید کرد: این شهدا مصداقی از حبل الله و برادری و خاری در چشم دشمنان مردم و اسلام هستند که ضربه زدن به وحدت مسلمانان را در برنامه خود داشته و دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: برکات این نشست و آثار این اجلاس موجب تقویت وحدت و بصیرت آحاد مسلمانان و عناصر موثر در امت اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز از این استان به عنوان سرزمین علم، فرهنگ، ادب و معرفت نام برد و گفت: این استان موطن شهدای شاخص و برجسته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: سنندج، شهر مسجد و مناره و خانقاه و تکایا است که علما و ماموستایان آن همواره منادی وحدت بوده‌اند.

وی با قدردانی از همه برگزار کنندگان این کنفرانس، گفت: امیدواریم این تلاش و پویش به همدلی بیشتر امت اسلامی منجر شود.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در کردستان برگزار می‌شود.

این اجلاس با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار خواهد شد.

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود.

در این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، شیخ بهاءالدین محی الدین نقشبندی مدیر مدرسه و رییس طریقت نقشبندیه سلیمانیه، حجت الاسلام سید سعد الاعراجی امام جمعه شیعیان اربیل  و تعداد دیگری از علمای منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل شود؛ برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس است.

۴۰۰ مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که ۸۰  نفر آنها خارجی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha