۷۰ خبرنگار و عکاس اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج را پوشش می‌دهند

سنندج- ایرنا- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ۷۰ نفر از اهالی رسانه نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" را پوشش خبری و تصویری می‌دهند.

حجت الاسلام سعید عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اجلاسیه از صبح امروز آغاز شده و برنامه های آن تا عصر ادامه دارد، اظهار داشت: برای انعکاس خبرهای این برنامه ارزشمند و تاثیرگذار اهالی رسانه استان هم چون همه رویدادهای دیگر به طور ویژه پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: براساس لیست اعلام شده ۷۰ نفر از اهالی رسانه استان به طور مستقیم برنامه های این اجلاسیه منطقه ای را پوشش خبری و تصویری می دهند و صداوسیمای مرکز کردستان هم در بخش تولید و خبر هم سخنرانی های این مراسم را منعکس می کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: علمای برجسته استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق در این کنفرانس حضور دارند.

حجت الاسلام عسگری یادآور شد: این اجلاسیه فرصت مناسبی است برای اهالی رسانه که در حوزه های مختلف دینی و مذهبی نظرات روحانیون اهل تسنن و تشیع را جویا شوند و به اطلاع مردم برسانند.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در کردستان برگزار می‌شود.

این اجلاس با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار خواهد شد.

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود.

در این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، شیخ بهاءالدین محی الدین نقشبندی مدیر مدرسه و رییس طریقت نقشبندیه سلیمانیه، حجت الاسلام سید سعد الاعراجی امام جمعه شیعیان اربیل  و تعداد دیگری از علمای منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

سنندج با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha