۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84827611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق ۳۴ اداره دولتی پرمصرف خراسان شمالی قطع شد

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱
کد خبر: 84827611
برق ۳۴ اداره دولتی پرمصرف خراسان شمالی قطع شد

بجنورد- ایرنا- معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: برق ۳۴ اداره دولتی و دستگاه اجرایی این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیات دولت برای کاهش مصرف برق قطع شد.

مسعود کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مدیریت مصرف برق از ابتدای خردادماه جاری در این استان اجرایی شد که در این مدت ۳۲۶ بازدید از دستگاه و نهادهای دولتی انجام و به ۸۷ دستگاه پرخطر اخطار داده شد.

به گفته وی؛ برغم اخطارهای داده شده ۳۴ اداره نسبت به این اخطارها توجهی نداشتند که به قطع برق آنها منجر شد.

معاون شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: بر اساس مصوبه‌ هیات دولت، ادارات باید در تابستان امسال طی ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق را به نسبت سال گذشته کاهش دهند.

وی با بیان اینکه مصرف برق در روز سه شنبه(۲۸ تیرماه) در خراسان شمالی به اوج رسید، گفت: مصرف برق استان در این روز به ۲۷۸ مگا وات معادل ۱۰ درصد بیش از سهمیه افزایش یافت و در ردیف استان های با وضعیت برق قرمز قرار گرفت.

کاظمی خاطرنشان کرد: یک ماه گذشته چندین بار مصرف برق خراسان شمالی بیش از سهیمه شد و ضرورت دارد در این زمینه مدیریت بیشتری شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود که مردم و ادارات در این روزهای گرم سال مدیریت مصرف برق را ر عایت کنند که مهمترین آن‌ها تنظیم دمای کولر های گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی است و هم چنین در اوج مصرف بار از روشن کردن دستگاه های پرمصرف برقی نیز خودداری کنند.

کاظمی با تاکید بر اینکه قطع برق مشترکان خانگی از خطوط قرمز شرکت توزیع نیروی برق است گفت: برق خانگی هم در صورت دعایت نشدن الگوی مصرف قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: همراهی مردم و مدیریت مصرف برق با برنامه‌هایی که تدوین شده است، کمک خواهد کرد تا روزهای گرم پیشرو شبکه پایداری داشته باشیم و مشکلی در تأمین برق ایجاد نشود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha