مشترکان کم مصرف برق خراسان شمالی پارسال ۸۴۷ میلیون تومان پاداش گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مشترکان کم مصرف استان که در تابستان پارسال در ساعات اوج مصرف برق کمتر از الگو مصرف داشتند، ۸۴۷ میلیون تومان پاداش گرفتند.

علی  رضا صبوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۲۲ مشترک شرکت برق که در ساعات اوج مصرف بار در تابستان سال قبل به دلیل همکاری خوب و مصرف کم پاداش دریافت کرده اند که هزار و ۸۱۰ مشترک از این تعداد در بخش  کشاورزی قرار دارند.

وی مانده مطالبات شرکت توزیع نیروی برق از کل مشترکان را ۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پرداخت به موقع بهای برق مصرفی مترادف با توسعه زیرساخت های توزیع برق است و از مشترکان برق در خواست داریم تا قبوض برق خود را به موقع پرداخت کنند.  

صبوری با بیان این که از ابتدای سال تا کنون مصرف برق استان به طور میانگین ۶ درصد افزایش یافته است خاطرنشان کرد: ۲ درصد رشد مصرف مربوط به رشد تعداد مشترکان و  چهار درصد سهم افزایش مصرف مشترکان است که اگر مدیریت نشود احتمال بروز خاموشی ها با گرم شدن هوا در روزهای پیش رو وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق  افزود: صنایع بزرگ و مشترکان استان در اوج مصرف بار ۴۵۰ مگا وات برق مصرف می کنند اما سهیمه برق استان ممکن است کمتر از این مقدار تعیین شود که باید با مدیریت صحیح مصرف در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی و صنعتی و جلوگیری از افزایش مصرف بیش از سهمیه تعیین شده مجبور به خاموشی برق در استان نشویم.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و  ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی  تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha