امام جمعه دامغان: کارآفرینی و مهارت آموزی از مهمترین نیازهای امروز کشور است

سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: امروز کارآفرینی مهمترین نیاز کشور است و در این راستا باید مهارت آموزی نیز به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: مسوولان، نماینده و سرمایه‌داران با تلاش خود بستر ایجاد اشتغال را فراهم می‌کنند و در کنار آن، مهارت‌آموزی نیز برعهده دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه ای است که باید با تلاش همگانی، مهارت آموزی تبدیل به فرهنگ شود.

وی به ایام عید قربان، غدیر و مراسم های برگزار شده در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: مردم در دهه ولایت امسال به صورت متفاوت در صحنه دهه ولایت و امامت حضور پیدا کردند که حاوی چندین پیام ارزشمند بود. 

رستمیان اضافه کرد: پیام دهه ولایت امسال، ارادت مردم به امیرالمؤمنین(ع) و عشق به ائمه اطهار(ع)، اثبات وحدت در محور ولایت و نشان دهنده اعتقاد به ولایت و ائمه در بین مردم بود. 

وی تصریح کرد: عده ای بر این امر تاکید دارند که اعتقادات مردم کمرنگ شده است که وجود این مراسم ها و حضور چشمگیر مردم نشان داد مردم به اعتقادات‌ خود پایبند هستند. 

رستمیان به ۲۵ ذی الحجه سالروز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: خداوند برای تحکیم خانواده ۲ اصل مودت و رحمت را بیان کرده است تا نسبت به یکدیگر با مدارا و مهربانی برخورد کنیم و بدانیم کسری های زندگی در سایه مهر و محبت قابل جبران است.

وی اظهار داشت: تکریم بازنشستگان وظیفه مسوولان و آحاد جامعه است و نباید بازنشستگان در جامعه کنار گذاشته شوند و دست از کار و زندگی بردارند، بلکه باید توجه ویژه به مشکلات بازنشستگان در دستور کار مسوولان و تکریم آنان در جامعه به عنوان فرهنگ استمرار داشته باشد. 

رستمیان به سالروز اجرای عملیات مرصاد اشاره و تصریح کرد: عملیات مرصاد مقابله با منافقان بود که در عملیات فروغ جاویدان قصد به دست آوردن امور کشور را داشتند، اما با رشادت رزمندگان، فروغ جاودان آن‌ها به سقوط جاودان تبدیل شد و جایگاه این نیروهای منافق در عراق، امروز به بسیج مردمی این کشور تبدیل شده است.

امام جمعه دامغان گفت: هفته اخیر کاروان خدمت با حضور استاندار و مدیران کل در بخش امیرآباد دامغان برگزار شد که تصمیم‌های خوبی گرفته شد و ضمن تشکر از مسوولان، امیدواریم همه مصوبات این سفر با پیگیری‌ها به زودی عملی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha