رگبار، رعد وبرق و باران جنوب سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رگبار باران، رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق جنوبی استان تا پایان هفته محتمل است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تقویت سامانه بارشی از امروز تا روز جمعه احتمال رگبار باران، رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق جنوبی استان وجود دارد.

این اطلاعیه می افزاید: از همین رو ستاد بحران با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری در جنوب استان تشکیل شده است.

براساس پیش بینی های هواشناسی، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، احتمال سیلاب شهری، برخورد صاعقه و خسارت بر اثر بادهای شدید لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، پر آب شدن سدها و در روز دوشنبه به ویژه سه شنبه شرایط برای گسترش بارش ها به سمت زاهدان و شمال استان نیز وجود دارد.

این سامانه همچنین در این مدت در نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان های سرباز، ایرانشهر، لاشار، بمپور، قصرقند، نیکشهر، فنوج، مهرستان، سراوان، گلشن، زرآباد، کنارک و چابهار فعالیت بیشتری خواهد داشت و احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

ستاد بحران استان تصریح کرده است: بنابراین تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات، پارک خودروها در کنار درختان کهنسال در این مدت می تواند خطر آفرین خواهد بود.

براساس این اطلاعیه با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه احتمال افزایش ارتفاع موج، رگبار و رعد و برق روی دریا و سواحل وجود دارد.

پیش بینی های هواشناسی همچنین حاکیست: روز سه شنبه ارتفاع امواج دریای عمان به ۲ تا ۲.۵ متر خواهد رسید و وقوع رگبار و رعد و برق در بازه زمانی مذکور در دریا دور از انتظار نیست.

لذا احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به شناورهای صیادی سبک، تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی وجود دارد و توصیه شده در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha