سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان همزمان با سفر رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد

همدان-ایرنا- شهردار همدان گفت: بهره برداری از سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان، روز پنج شنبه(فردا) همزمان با سفر رییس جمهور به این استان آغاز می‌شود.

«سید مسعود حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه عملیات اجرایی سایت موزه میدان امام (ره) در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده است افزود: موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

وی اظهار داشت: مساحت تقریبی سایت موزه یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و مساحت سالن موزه ۳۰۰ متر مربع است و پروژه در حال حاضر با صددرصد  پیشرفت فیزیکی و با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک همدان کارفرمای این پروژه است، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات تکمیلی صورت گرفته سایت موزه مربوط به آماده سازی برای اجرای اسکلت سالن موزه، نصب اسکلت سالن موزه، اجرای سیستم ذوب برف، اجرای نما، اجرای سنگ پله‌های شمالی، تکمیل نمای آجری و سنگ فرش کف و سنگ پله‌ها بود که به طور کامل انجام شده است. 

شهردار همدان با اشاره به ظرفیت بالای همدان در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و پزشکی، گفت: با افتتاح پروژه سایت موزه میدان امام (ره) علاوه بر جذب گردشگر، پیاده‌راه به مکانی برای گردهمایی شهروندان و برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی تبدیل می شود.

آثار تاریخی اکتشافی از میدان مرکزی همدان، گروهی از چهره‌های مطرح هنری کشور را برآن داشت تا از مسئولان اجرایی بخواهند این میدان تبدیل به سایت موزه شود تا همان آثار تاریخی در آن حفظ و به نمایش گذاشته شود و در نهایت این درخواست پذیرفته شد.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ضمن یک سفر به شهرستان های استان تهران، به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha