۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84835400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم عزاداری ماه محرم در مدارس و سالن‌های ورزشی لرستان برگزار می شود

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: باتوجه به موج هفتم شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، امسال مراسم عزاداری ماه محرم در سالن های ورزشی و فضای باز مدارس استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مهدی قدرتی روز چهارشنبه در همایش نسل حسینی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان، هماهنگی لازم با آموزش‌وپرورش جهت استفاده هیات ها از فضاهای باز مدارس و سالن‌های ورزشی انجام شده است.

وی حضور در آیین های عزاداری امام حسین ( ع) را توفیق دانست و عنوان کرد: امسال توسط مجموعه‌های مردمی و هیاتی اقداماتی انجام شده است تا آیین های ماه محرم به بهترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه تبلیغات اسلامی لرستان در محرم امسال ادامه داد: امسال فضاسازی محیطی ویژه عزاداری های ماه محرم، باشکوه تر از سال قبل توسط هیات های مذهبی استان صورت گرفته است و پرچم‌های عزا در بام و دیواره‌های بلند شهر نصب خواهد شد. 

حجت الاسلام قدرتی برگزاری مراسم پیشواز و چاووش‌خوانی را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای ایام عزاداری محرم عنوان کرد و گفت: نقاط تبلیغی استان شناسایی شده است و برای هر منطقه مبلغ‌هایی اعزام می شود.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای عملیاتی برای برنامه‌های ایام محرم و صفر در استان بیان کرد: هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز و با سازمان جهادکشاورزی جهت توزیع نذورات هیات ها با نرخ تنظیم بازار صورت گرفته است.

استاندار لرستان نیز گفت: نوکری، خادمی و سینه زنی برای درگاه و آستان امام حسین(ع) افتخار است چراکه عشق و ارادت به امام حسین(ع) اکسیری است که در دل هر مومنی افتد آن را تبدیل به کیمیا می‌کند.

فرهاد زیویار با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار داشت: این چراغ هدایت باعث ‌شده است امروز به موفقیت و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام دست یابیم.

وی تاکید کرد: پست و جایگاه مدیریت در مقابل نوکری آستان ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) ارزشی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha