مدیران و دهیاران جهت پیشگیری از خطرات سیلاب احتمالی در سقز آماده باشند

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه سقز گفت: تمام مدیران به ویژه شهرداران و دهیاران، جهت پیشگیری از وقوع بحران های ناشی از بارش های همرفتی، نقطه ای، مقطعی و برق آسا آمادگی کامل داشته باشند.

جعفر توان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تجربه تلخ سقز در سالهای گذشته، از ادارات عضو ستاد بحران می خواهم تا به نحو شایسته موارد مهم را در راستای آمادگی با سیل به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی از مدیران سقزی خواست تا مواردی همچون اجتناب مردم از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، تسریع در جمع آوری محصولات زراعی و عدم دپوی آن در جایگاه های روباز را اطلاع رسانی کنند.

توان اضافه کرد: جاری شدن سیلاب ناشی از بارش باران های تند و رگباری، آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل نیز پیش بینی می شود.

فرماندار سقز همچنین بر اقدامات اضطراری عملیات در سیلاب تابستانی همچون جلوگیری از استقرار کمپ های گردشگری در محل های در معرض خطر و حاشیه رودخانه ها و اطلاع رسانی و نظارت و پایش و عدم استقرار ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی در مسیر رودخانه های فصلی و مسیل ها تاکید کرد.

وی بخشی دیگر از این موارد را لایروبی و پاکسازی معابر، نهرها و کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها و روستاها توسط تیم های عملیاتی دستگاه های مربوطه، پاکسازی پل های مستقر در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی، آماده بکار بودن تجهیزات عملیاتی و امدادی مربوطه از قبیل پمپ ها و کفکش ها و انواع ماشین آلات از قبیل لودر، بیل مکانیکی، کمپرسی برشمرد.

فرماندار سقز از مردم خواست از نزدیک شدن و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها و مخازن سدها بویژه سد چراغ ویس خودداری کنند.

وی همچنین به دلیل نزدیکی روستاییان "تموته" و "میرده" به سد چراغ ویس، خواستار انجام اقدامات احتیاطی توسط اهالی این آبادی ها شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

هواشناسی کردستان برای برخی مناطق شرقی و شمالی استان بارش باران رگباری و پراکنده پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha