۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 84837284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت قشم: تمامی ائمه جمعه با روحیه مردمی و انقلابی حرکت می کنند

قشم - ایرنا - امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه تمامی ائمه جمعه کشور با روحیه مردمی و انقلابی حرکت می کنند، گفت: تمام سعی و تلاش آنان در نماز جمعه رفع مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین امید درویشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خودم و تمام شما برادران و خواهران نمازگزار را به رعایت تقوای الهی در گفتار، کردار، رفتار، معاشرات و خلقیات(خُلق انسانی) سفارش می کنم.

وی ادامه داد: رعایت تقوا و پرهیزکاری کنید و دین خود را با دوری از گناه و انجام واجبات که همان پارسایی (ورع) است، حفظ کنید.

امام جمعه موقت قشم با اشاره به این حدیث شریف از امام باقر علیه السلام که فرمودند «إنَّ أشَدَّ العِبادَةِ الوَرَعُ» افزود: پنجمین امام شیعیان جهان در این حدیث می فرمایند، همانا سخت ترین عبادت، پارسایی (ورع) یعنی انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی توضیح داد: ماه محرم فرصت مناسبی است تا بتوانیم به این فرضیه بزرگ الهی توجه جدی داشته باشیم و با حضور در مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) و معرفت پیدا کردن نسبت به سرور و سالار شهیدان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به پارسایی برسیم.

وی با اشاره به آغاز ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: حادثه عاشورا در یک ساعتی محدود، در سرزمین تفتیده عراق و نبردی نابرابر بین دو جبهه حق و باطل، دو جبهه جوانمردی (کرامت) و فرومایگی (رذالت) و دو جبهه ارزش و ضد ارزش رخ داد.

امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه یکی از انگیزه های قیام ابا عبدالله الحسین (ع) انگیزه دینی است، اظهار داشت: مولا علی (ع) می فرمایند دین و آیین خودتان را حفظ کنید، گناه در عالم دینداری بهتر از نیکی در عالم بی دینی است.

وی افزود: امام حسین (ع) به سران و رییسان قبایل بصره نامه فرستادند که سنت پیامبر از بین برده شده و بدعت زنده شده است و بدعت یعنی اینکه چیزی در دین نباشد و خدا هم نگفته باشد و ما آن را وارد دین کنیم و به اسم دین به خورد مردم دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی با اشاره به اینکه دومین انگیزه قیام اباعبدالله الحسین(ع) انگیزه اجتماعی است، اعلام کرد: در آن زمان جامعه دچار انحراف شده بود که امام حسین (ع) فرمودند من قیام کردم که بازساخت و اصلاح ایجاد کنم.

وی سومین انگیزه قیام امام حسین علیه السلام را انگیزه سیاسی عنوان کرد و گفت: یعنی جامعه باید امام را بشناسند، چرا که هر کسی نمی تواند جامعه را رهبری و کشور داری کند، اباعبدالله الحسین(ع) با این انگیزه خودش را به مردم معرفی می کند که فرزند کیست و به مردم گفت آیا مرا نمی شناسید.

امام جمعه موقت قشم افزود: در جامعه ای که معروف منکر جلوه داده می شود و منکر معروف نشان داده می شود آیا اباعبدالله الحسین(ع) نباید وارد میدان شود و در مقابل دشمن بایستد.

وی اظهار داشت: امروز اگر نامی از اسلام باقی مانده و افتخار ما این است که رهرو و پیرو ائمه (ع) هستیم و افتخار می کنیم به شیعه بودن خودمان باید قدردان رشادت های اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی با توصیه به مردم نگین خلیج فارس در توجه بیشتر به برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) در سراسر شهرستان و جزیره قشم اظهار داشت: انتظار ما این است که این مراسم با یاد و نام خدا و اهل بیت(ع) آغاز و با حضور مردم مجالس پر معنویتی باشند و از ظرفیت بصیریت دهی علما و ذاکران مصائب اهل بیت(ع) استفاده حداکثری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha