امام جمعه موقت قشم: دشمن برای به انحراف کشیدن اسلام همیشه بیدار است

قشم - ایرنا - امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه یکی از درس های که ما می توانیم از عاشورا بگیریم این است که دشمن همیشه بیدار است، گفت: دشمن برای اینکه ظرفیت های بی نظیر، بی بدیل و درصورت لزوم، تهاجمی اسلام را به انحراف بکشاند برنامه‌ریزی‌های عمیقی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدسعید آخوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خودم و تمام شما خواهران و برادران نمازگزار را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم.

وی ادامه داد: خواهران و برادران نمازگزار ما در قبل از ظهور منجی عالم بشریت مهدی (ارواحنا له الفداء) هستیم در نزدیکترین زمانها به ظهور ایشان و آنچه که تکلیف و وظیفه ما است پیر، بزرگ، راهبر و امام ما، خمینی کبیر(ره) در راهبری ها، راهبردها و راهکارهای این انقلاب برای ما مشخص کردند که تا انقلاب مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) نهضت ادامه دارد.

امام جمعه موقت قشم توضیح داد: شروع حکومت جهانی امام مهدی (ارواحنا له الفداء) با انقلاب حضرت امام روح الله(ره) رقم خورد، امروزی که من و شما در آن قرار داریم بِینَ الطُّلوعَین (فاصله زمانی میان دمیدن صبح صادق (طلوع فجر) و طلوع آفتاب تاریخ است)، طول اول انقلاب امام روح الله(ره) و طول دوم انقلاب جهانی و حکومت یکپارچه و واحد حضرت مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) است.

حجت الاسلام آخوندی اضافه کرد: اگر به تکالیف خود عمل کردیم جز یاران و اصحاب موعد می شویم و اگر به تکلیف و وظیفه خودمان عمل نکردیم بی گمان با دستی تهی این دنیا را پشت سر خواهیم گذاشت. چون فرمود، اگر کسی بمیرد و به وظایف خود نسبت به امام زمانش عمل نکنند و کسب معرفت نکند نسبت به امامش مرده به نوع مردن در زمان جهالیت است.

وی با اشاره به اینکه در قبل از ظهور امتحانات الهی به اوج خودش خواهد رسید گفت: قرآن می فرمایید، امتحانات الهی که برای کفار عذاب خواهد بود هر چه به ظهور نزدیکتر شویم برای مومنین و مومنات بیشتر خواهد شد.

امام جمعه موقت قشم با طرح این سوال که چه کسانی می توانند از این امتحانات سر بلند خارج شوند، افزود: کسانی که به وظایف و تکالیفی که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) برای ما مشخص کردند، عمل کنند؛ یکی از آن تکالیفی که پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به آن تذکر دادند این است که بدانیم در ساعت بعد حساب داریم و قیامت در پیش است و این جهان هستی دایمی نیست.

وی اظهار داشت: دشمن با جنگ رسانه ای که بر علیه سیدالشهدا علیه السلام به راه می اندازد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را یک قدرت طلب خارجی و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی معرفی می کند.

حجت الاسلام آخوندی با اشاره به اینکه دشمن با بکارگیری این قدرت رسانه ای فرصت های ما را تبدیل به تهدید می کند، خاطرنشان کرد: این قدرت رسانه ای در هر زمانی وجود دارد، فرصت بودن مردم در محضر سیدالشهدا(ع) را با جنگ رسانه ای علیه امام حسین(ع) می کند و این اتفاق در جامعه ما هم در حال تکرار است.

وی با بیان اینکه درس عاشورا به همه ما این است که دشمن همیشه بیدار است، افزود: دشمن امروز با تبلیغات مسموم رسانه ای و ترویج فرهنگ غرب در استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی و نظایر آن جان جوانان ما را مستقیم نشانه گرفته است.

امام جمعه موقت قشم گفت: درس دیگری که ما می توانیم از عاشورا بگیریم این است که مدیران، مسوولین و بزرگان ما باید در عرصه های مدیریتی کشور پیشتاز باشند، امام حسین علیه السلام برای حفظ جان مردم و آن زمانی که مشاهده می کنند که دشمن برنامه ریزی کرده تا فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) را از مردم و امت او بگیرد، خودش و خانواده اش را به میدان کارزار می آورد تا به جان و دین مردم خطر نیفتد.

وی یادآور شد، مدیران و مسوولین باید جلودار کارهای انقلابی باشند و برای حفظ جان مردم و مال مردم پیش قدم باشند.

حجت الاسلام آخوندی با اشاره به اینکه عاشورا به ما این درس را می دهد که هر کسی و هر دولتی که خون مظلومی را بریزد در واقع خودش را سرنگون کرده است، افزود: امیرالمومین علی علیه السلام در خطبه ۵۳ نهج البلاغه می فرمایند که خون بهای مظلوم را خدای متعال با به پایان دادن رشته عمر ظالم رقم زده است.

وی با بیان اینکه این روزها شما مشاهده می کنید که این قاتل اره به دست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که به التماس آمریکایی ها، اروپایی ها و فرانسوی ها افتاده و دُم خودش را برای آنها تکان می دهد دوباره شروع به فعالیت ها کرده است، اظهار داشت: بن سلمان نخست تو به سمت و سوی دولت های رفته ای که خود آن دولت ها رو به افول هستند.

امام جمعه موقت قشم گفت: دوم اینکه آقای شاهزاده قاتل بدان که تو با ریختن خون بیش از ۱۰ هزار کودک یمنی عمر آل سعود را به آل سقوط تبدیل کرده ای و ما امیدواریم که به زودی با نابودی آل سعود و انتقامی که خدای متعال از خون این کودکان مظلوم یمن از تو و خاندانت می گیرد شاهد این باشیم که به زیارت اهل بیت بقیع (ع) مشرف بشویم.

وی با بیان اینکه درس بعدی که ما از عاشورا می گیریم این است که باید با مردم و برای مردم بود، افزود: ما باید قدم از قدم برنداریم مگربرای مردم، از این رو آنچه که رهبر معظم انقلاب ‌در دیدار با ائمه جمعه به آن اشاره داشتند این بود که امام جمعه هر شهر باید به صورت پدرانه به اقشار مختلف جامعه توجه داشته باشد. 

حجت الاسلام آخوندی یادآور شد، ما برای آنکه به  راهبردهای اصلی خودمان در انقلاب دست پیدا کنیم باید اتحاد و انسجام داشته باشیم و تحقق این دو عامل به دست امامان جمعه در شهرها امکان پذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha