امام جمعه قشم: دریافت کرایه خانه های بالا کمر مستاجران را شکسته است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: این روزها دریافت کرایه خانه های تا چندین برابر از سوی صاحب خانه ها کمر مستاجران بی پناه را در این شهرستان شکسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خودم و تمام شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم که بالاترین زاد و توشه است.

وی با اشاره به اینکه چند هفته قبل هم در خطبه های نماز جمعه شهرستان راجع به بحث مسئله اجاره نشینی در قشم صحبت کردیم، گفت: من دوباره تمامی موجران (اجاره دهنده گان مسکن)، صاحبان قدرت و دارایی را به این موضوع و رعایت تقوا در مقابل مستاجران(کرایه نشین ها) توجه می دهم.

امام جمعه قشم افزود: مسوولان شهرستان را هم به تقوایی نظارت در این خصوص توصیه و سفارش می کنم، این روزها دریافت کرایه خانه های تا چندین برابر از سوی موجران کمر مستاجرین را شکسته است، بعضی ها خانه های خودشان را برای اجاره های شبانه خالی نگه می دارند، این افراد از کی مجوز گرفته اند، اماکن و سایر دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: جوان های ما نیاز به این مساعدت جدی از سوی همه مسوولین دارند و اطلاع هم داریم که مسوولین در بازار و جاهای دیگر ورود پیدا کرده اند اما باید یک مقدار جدیت بیشتر در این خصوص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما باید به مسئله بهداشت و بیماری عفونی توجه بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: در این خصوص همه ما موظف هستیم هر چه را که متخصصین فرمودند انجام دهیم.

امام جمعه قشم گفت: در سال های قبل بهترین جا برای رعایت این دستور العمل های بهداشتی با همه شلوغی ها هیات های عزاداری سید الشهدا (ع) و مساجد به اذعان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه عامل پاکی جامعه و یک عبادت اجتماعی است، افزود: اگر کسی سه هفته پشت سر هم بدون علت و عذر و از روی عمد در نماز جامعه حاضر نشود، مهر نفاق به قلب او زده می شود.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه مردم از حضور نیافتن برخی مسوولان در صفوف نماز جمعه گلایه مند هستند، گفت: این میزهای خدمت الگوی مناسبی برای خدمت به جامعه مومنین در نماز جمعه است.

وی اظهار داشت: حضور یک مدیر در صفحه های نماز جمعه راهگشا خواهد بود چرا که تربیون نماز جمعه صحنه مطالبات حق با زبانی حق و گفتاری حق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha