۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84837421
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت میامی: بصیرت افزایی محور عزاداری امام حسین (ع) قرار گیرد

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت میامی گفت: عزاداری ماه محرم بر محور بصیرت افزایی و امیدآفرینی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر سایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع میامی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، افزود:  محتوای برنامه‌های عزاداری باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر و قیام سیدالشهدا (ع) صورت پذیرد.
وی ابراز داشت: رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برپایی برنامه‌های عزاداری همواره محور قرار گیرد.
سایری ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری مردم باید نهادینه شود تا فساد در جامعه کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه باید زیر ساخت های لازم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان فراهم شود، اظهار داشت: با حرکت برنامه محور می توان در این راستا و جلوگیری از فساد و دیگر موارد مشابه نقش آفرینی کرد.
سایری با بیان اینکه عنصر اصلی قیام سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: خواندن زیارت عاشورا، اهتمام به نماز جماعت و امر به معروف و نهی از منکر از درس های قیام عاشوراست.
امام جمعه موقت میامی با بیان اینکه در تکایا و هیئت های مذهبی متولیان امور فرهنگی شور همراه با شعور و معرفت افزایی را دنبال کنند، افزود: حضور جوانان و نوجوانان بهترین فرصت برای تبیین قیام حسینی و انقلاب اسلامی است.
سایری با بیان اینکه نهضت کربلا و عاشورا هیچ وقت فراموش نمی‌شود، اظهار داشت: افرادی که زیر عَلَم امام حسین(ع) در تکایا، مساجد اقامه عزا می کنند نباید اخلاص در عزاداری را فراموش کنند.
امام جمعه موقت میامی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و تورم موجود، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نظارت کافی بر قیمت ها داشته باشند تا آسیبی به خانواده های محروم وارد نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha