مطالبه گری از مسئولان مهمترین رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی است

اراک - ایرنا - دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: مطالبه گری از مسئولان مهمترین رویکرد این ستاد است و مدیران مکلفند فعالیت ها و عملکرد خود را پس از گذراندن دوره آموزشی در حوزه درون و برون دستگاهی تبیین کنند.

حجت الاسلام مصطفی فرخی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه،  افزود: ۵۰ آسیب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شده که مهمترین آسیب‌ها ، عدم ارائه آموزش به مردم و رفع شبهات در این راستا است که باید آگاهی بخشی و احساس مسئولیت اجتماعی میان شهروندان مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دوره آموزشی انگیزشی طرح ۲۰ ۲۰ در راستای تقویت و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری مردم همچنین کاهش آسیب های اجتماعی  در سطح جامعه، ویژه آقایان و بانوان برگزار شده و استمرار دارد.

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی اظهار داشت: این دوره آموزشی برای مدیران نیز برگزار می شود و ماهیانه برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر دانش آموخته در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، آموزشهای لازم ارائه می شود.

حجت الاسلام فرخی حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر را از دیگر رویکردهای اصلی این ستاد عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت و تشکل های مردمی همچنین مساجد اقدامات مناسبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته است

وی ادامه داد: سیاست ایجاد گشت های ارشاد ویژه مسئولان در قالب مدافعان ارزشها اجرایی و سال آتی نیز مورد پیگیری قرار می گیرد.

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی بیان کرد: برای افرادی که دغدغه مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی، کودکان و زنان را دارند با حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گواهی صادر می شود تا مسئولان مرتبط در این راستا پاسخگو باشند.

حجت الاسلام فرخی ضمن اشاره به اینکه اکنون از ظرفیت جوانان جهادی و پرتلاش در ستاد بهره گیری شده است گفت:اجرای طرح بازرسی از عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب از اسفندماه پارسال آغاز و همچنان استمرار دارد و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که مکلفند نسبت به انجام وظایف خود در این حوزه فعال باشند.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از حوزه فعالیت خود را در سه مرحله عفاف و حجاب، بازرسی از ادارات، اصناف و کل شهر تعریف کرده و تا دستیابی به نتیجه مطلوب این طرح ادامه دارد و این مهم مد نظر ویژه باشد که ۱۵۰ تشکل مردمی با این ستاد تعامل و هم افزایی لازم را دارند.

دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در خصوص مقابله با سگ گردانی در سطح شهر به منظور ایجاد آرامش و امنیت میان شهروندان نیز در حال انجام است که به واسطه تعامل و همکاری تمام دستگاههای اجرایی ذیربط در این راستا نیز گام های موثری برداشته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha