تامین منابع مالی برای اجرای طرح «دارویار» ضروریست

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دارویار اگر با دقت اجرایی شود، طرح خوبی است، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید منابع مالی طرح دارویار را تامین کند و با اجرای دقیق طرح، هزینه داروی مردم کاهش می یابد.

حسینعلی شهریاری عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با توجه به مصوبه مجلس، قیمت دارو در سال جاری نباید افزایش پیدا می‌کرد و پرداختی از جیب مردم باید همچون شهریور سال گذشته باشد.

 وی افزود: با توجه به تورم، افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، افزایش قیمت آب، برق، گاز و غیره طبیعی بود که قیمت دارو هم افزایش پیدا کند اما مقرر  شده بود که با این افزایش قیمت ها، قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نشود و این اضافه پرداختی از طریق بیمه جبران شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت در حال حاضر با اجرای طرح دارویار تصمیم دارد تا هزینه دارو از طریق بیمه ها جبران شود.

شهریاری تصریح کرد: امسال ۸۰ هزار میلیارد تومان برای جبران هزینه داروی مردم بودجه پیش بینی شد. گرچه معتقدم که این رقم باید به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

وی گفت: اکنون سازمان برنامه و بودجه چهار هزار میلیارد تومان به سازمانهای بیمه‌گر پرداخت کرد تا این طرح اجرایی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بر اساس این طرح ۳۶۰ قلم دارو که در لیست بیمه نبوده جز بیمه قرار گرفت و همچنین ۱۱۹ قلم داروی دیگر هم به لیست بیمه ها اضافه می شود.

 شهریاری با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح منابع مالی کافی مورد نیاز است، گفت: اگر این طرح اجرایی شود اما سازمان برنامه بودجه منابع مالی آن را تامین نکند، فضای بدی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: اکنون اجرای این طرح را رصد می‌کنیم و امیدواریم منابع مالی آن به موقع تامین شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: این طرح، طرح خوبی است و اگر به صورت دقیق اجرا شود بطور قطع از آن حمایت خواهیم کرد.

شهریاری تاکید کرد: با اجرای دقیق این طرح، هزینه دارو کاهش می‌یابد و پرداختی از جیب مردم صورت نخواهد گرفت.

 وی گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصمیم گرفته شد تا مسئولان اجرایی این طرح هر هفته و یا هر دو هفته یکبار در کمیسیون حاضر شده و گزارش روند اجرای آن را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این طرح با تاخیر چهار ماهه اجرا شد و مردم چهار ماه هزینه دارو را از جیب خود پرداخت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha