۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 84843202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف روزانه هشت لیوان آب برای پیشگیری از گرمازدگی ضروری است

اهواز - ایرنا - یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان باید حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف شود.

دکتر سیما جعفری راد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هر ساله در تابستان گرمازدگی منجر به مشکلات زیادی برای ساکنان مناطق گرم می شود؛ در این عارضه بدن با از دست دادن آب زیاد، دهیدراته شده و در نتیجه برای پیشگیری باید به میزان کافی آب و یا نوشیدنی‌های مناسب مصرف کرد.

وی افزود: شربت سکنجبین و خیار، خاکشیر و آبلیمو، عرق کاسنی، بهار نارنج، نعنا، بیدمشک و تخم شربتی از جمله نوشیدنی های مناسب برای جبران آب و الکترولیت های از دست رفته بدن است.

جعفری راد ادامه داد: از آنجایی که آب سبزیجات نیز به رفع کم آبی بدن کمک می کند بنابر این بهتر است انواع سبزیجات خام و پخته را در تمام وعده های اصلی غذایی مصرف کنیم و استفاده از میوه‌های فصل تا حداکثر چهار واحد در روز نیز توصیه می شود.

این متخصص تغذیه گفت: بهتر است در فصل گرم مصرف نوشیدنی های کافئین دار و بسیار شیرین به حداقل رسانده شود و غذاهای چرب و فرآوری شده را به علت افزایش حس تشنگی محدود کرد.

موج گرما همراه با شرجی که بر استان خوزستان حاکم شده همچنان ادامه دارد.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان تا اواسط هفته آینده جریان جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در بیشتر نقاط خوزستان خواهد شد.

بر اساس این گزارش پدیده شرجی نیز که از اواسط هفته گذشته بر خوزستان حاکم شده همچنان ادامه دارد.

حداکثر رطوبت نسبی روز دوشنبه هفته جاری در ایذه به ۹۲ درصد رسید.

همچنین میزان رطوبت در این مدت در دزپارت(دهدز) ۹۰، آبادان ۸۲، بندر ماهشهر ۸۰، گتوند ۷۴، هندیجان ۷۳، صفی آباد دزفول ۷۲، کشاورزی اهواز و شادگان ۷۱، بهبهان ۷۰، شوش ۶۷، آغاجاری ۶۶، مسجدسلیمان ۶۵، امیدیه ۶۴، اهواز و لالی ۶۱، بستان ۶۰، حسینیه اندیمشک ۵۸ و رامهرمز ۵۷ درصد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha