۶ هزار افغانستانی مقیم خراسان رضوی برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند

مشهد-ایرنا- مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶ هزار نفر از اتباع افغانستانی مقیم این استان برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین پیش ثبت نام انجام داده‌اند.

سید علی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل اتباع افغانستانی مقیم استان هستند اما طبق توافق اولیه صورت گرفته و در صورت همراهی طالبان امسال نیز با استفاده از ظرفیت شرکتهای افغانستانی میزبان عاشقان زیارت اربعین از کشور افغانستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: فرایند پذیرش اتباع افغانستانی از این کشور پس از انجام توافق و اخذ روادید توسط اتباع این کشور صورت خواهد گرفت و بنا داریم از ظرفیت ناوگان حمل و نقل داخلی خودمان برای جا به جایی و عزیمت زائران افغان به عراق استفاده کنیم.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره به توقف سفر اربعین به واسطه همه گیری کرونا طی ۲ سال قبل گفت: در موسم اربعین سال ۹۸ در مجموع ۷۴ هزار تبعه افغان به کشور عراق اعزام شدند که ۵۴ هزار تبعه از داخل این کشور و بقیه اتباع مقیم خراسان رضوی بودند.

به گزارش ایرنا تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان ۶.۹ میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی طی ماه گذشته، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغان قانونی و ثبت نام شده در طرح سرشماری اتباع در خراسان رضوی به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۵ درصد این گروه در کلانشهر ۳.۸ میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha