هفت محصول برای انعقاد کشت قراردادی در قزوین هدفگذاری شده است

قزوین- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هفت محصول مهم و استراتژیک کشاورزی برای انعقاد کشت قراردادی در استان طی سال زراعی آینده هدفگذاری شده است.

حسن جلیلوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، ذرت علوفه ای، پنبه، عدس و چغندر قند است.

این مسوول اظهار داشت: گندم نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد و به عنوان مهمترین محصول کشاورزی که نان، قوت غالب مردم از آن تهیه می شود در صدر برنامه های کشت قراردادی قرار دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: جو و ذرت علوفه ای نیز در تهیه خوراک دام و تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارد و کلزا نیز از تامین کنندگان اصلی روغن خوراکی است و کشورمان به شدت به آن نیاز دارد.

وی اظهار داشت: پنبه نیز در تامین مواد اولیه کارخانجات نساجی نقش مهمی ایفا می کند و کشت آن توجیه اقتصادی خوبی دارد و در کنار آن حبوباتی چون عدس و لوبیا نیز به دلیل ارزش غذایی بالا و همچنین چغندر قند در زمره محصولات کشت قراردادی تعیین شده اند.

جلیلوند با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای عقد قرارداد با مشاوران فنی و توجیه کشاورزان کشت کننده این محصولات در حال انجام است، افزود: کشت قراردادی از مزایای زیادی برخوردار است و اجرایی شدن آن به سود کشاورز، دولت و مردم خواهد بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در قالب کشت قراردادی، کشاورزان محصول خود را در قالب قرارداد و با نرخ مناسب به فروش می رسانند و دغدغه بازار نخواهند داشت و دلالی و واسطه گری از چرخه محصولات مهم و استراتژیک حذف می شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha