۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84850791
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تشکیلات خودگردان : تخریب مدرسه توسط اسرائیل، جنگ علیه هویت فلسطین است

تهران- ایرنا- محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه تصمیم اسرائیل برای تخریب یک مدرسه در شهر رام الله را "جنگ علیه هویت فلسطین" دانست.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی قدس اعلام کرد که دادگاه مرکزی اسرائیل در قدس روز چهارشنبه تصمیم به تخریب فوری مدرسه عین سامیه در شمال شرق شهر رام الله گرفته است.

اشتیه اظهار کرد: مخالف تصمیم اشغالگران برای تخریب مدرسه عین سامیه هستیم، اقدامی که در چارچوب جنگ علیه هویت فلسطین رخ می‌دهد.

وی همچنین گفت که تشیکلات خودگردان فلسطین مخالف این گونه اقدامات و نیز لغو مجوز ۶ مدرسه خصوصی در شهر قدس است و تشکیلات خوگردان فلسطین، تمام این گونه نقض قوانین را در تمام محافل [بین‌المللی] پیگیری خواهد کرد.

شاشا بیتون وزیر آموزش و تربیت رژیم صهیونیستی نیز ۲۸ ژوئیه مجوز ۶ مدرسه در قدس شرقی را لغو کرده بود.

رژیم صهیونیستی، با این ادعا که در کتاب‌های درسی مدارس، دانش آموزان علیه اشغالگران تحریک می شوند، مجوز این ۶ مدرسه را لغو کرد.

منابع مطبوعاتی اعلام کردند مجوز مدارس ایمان با پنج شعبه آن در شهر بیت حنینا و مدرسه دانشکده ابراهیمیه در محله الصوانه لغو شده است.

دروسی که بنا به ادعای وزارت آموزش رژیم صهیونیستی تحریک آمیز بوده است عبارتند از: درس هلال احمر فلسطین و کمیسیون امور اسرا و اسیران سابق (آزادگان) از کتاب آموزش ملی و اجتماعی پایه سوم مدارس ابتدایی.

وزارت امور قدس نیز به نوبه خود نسبت به تلاش اشغالگران برای تحمیل برنامه درسی رژیم صهیونیستی به مدارس فلسطینی هشدار داد.

این وزارت در بیانیه‌ خود آورده بود: دولت صهیونیستی پس از ناکامی در متقاعد کردن مدارس، دانش‌آموزان و والدین به پذیرش برنامه درسی اسرائیل، اکنون در تلاش است آن را به زور تحمیل کند یا حداقل برنامه‌های درسی را با روایت اسرائیلی در آموزش دانش آموزان فلسطینی بگنجاند تا هویت فلسطینی را محو کند.

شهرداری رژیم اشغالگر در سال ۲۰۱۵ برنامه درسی اسرائیل را بر بسیاری از مدارس فلسطینی در قدس اشغالی تحمیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha