۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85584374
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو حکم اعدام اسرا را امضا کرد

تهران- ایرنا- خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه که نتانیاهو را مانع توافق آتش بس و تبادل اسرا می‌دانند با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو خواستار برکناری نخست وزیر این رژیم شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره مباشر، خانواده‌های اسرای صهیونیست در جریان این تظاهرات تاکید کردند: نتانیاهو و شورای جنگ او با اصرا به ماندن در محور فیلادلفیا، اسرا را به اعدام محکوم کردند. اگر می‌خواهیم اسرا را آزاد کنیم و از جان آنها محافظت کنیم، نتانیاهو اکنون باید تغییر کند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: از ائتلاف کابینه می‌خواهیم فوراً نتانیاهو را برکنار کرده و توافقنامه آزادی اسرا را تأیید کند؛ چراکه هیچ ملاحظات سیاسی یا اخلاقی وجود ندارد که ما را از توافق برای آزادی اسرای خود باز دارد.

در این بیانیه آمده است: ما به کابینه امنیتی می ‌گوییم که محور فیلادلفیا را به گور دسته جمعی برای اسرا تبدیل کرده‌اید.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین خطاب به دولت آمریکا تاکید کردند: نتانیاهو فریبکاری است که فقط به فکر خودش است، به معامله اهمیتی نمی‌دهد و برای ادامه جنگ سخت تلاش می‌کند. او به خاطر حفظ بقای سیاسی خود مانع از توافق می‌شود.

خانواده‌های اسرای صهیونیست کابینه رژیم صهیونیستی و در صدر آن نتانیاهو را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند و به همین دلیل به صورت روزانه تظاهراتی را علیه او در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند و خواستار برکناری وی از ریاست کابینه هستند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت.

تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

پیشتر خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرده بودند که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به معنای اجرای حکم اعدام فرزندان اسیرشان است.

ارتش رژیم صهیونیستی قبلا نیز جسد ۶ اسیر خود را از نوار غزه خارج کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha