پیاده سازی برنامه های تحولی معلمان در مدارس استثنایی در اولویت قرار گیرد

کرج- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی گفت: پیاده سازی برنامه های تحولی معلمان در مدارس استثنایی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید طریفی حسینی در نشست با مدیران مدارس استثنایی استان البرز که روز دوشنبه درکانون شهید محمد حسین فهمیده در کرج برگزار شد، افزود: ارتقای مدیریت آموزشگاهی مهم‌ترین رکن و ستون تحول در برنامه تحولی نظام آموزش و پرورش استثنایی است.
وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های تحولی جدید آموزش‌ و پرورش استثنایی، مدیران مدارس باید به‌عنوان مهم‌ترین رکن تحول در نظام تعلیم ‌و تربیت، شرایط را در مدارس به‌گونه‌ای فراهم کنند که معلمان بتوانند برنامه‌های تحولی خود را در کلاس درس پیاده کنند.
رییس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بیان داشت: برای رسیدن به این هدف مهم برنامه تحولی چهار ساله سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی با موضوع توانمندسازی، انگیزه‌بخشی و تفویض اختیار به مدیران مدارس استثنایی دیده ‌شده است.
طریفی با بیان اینکه مدیران مدارس باید با تفکر راهبردی، مشارکت حداکثری و برنامه‌ریزی، زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنند، اضافه کرد: در این راستا باید با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه اجرایی مدارس در قالب مدیریت محلی نقش‌آفرینی کرد.
رییس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی یادآورشد: برای ارائه خدمات توان‌بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه باید از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، سازمان بهزیستی و بیمه ها برای ارائه این خدمات استفاده شود.
وی رسالت آموزش‌ و پرورش استثنایی را پرداختن به امور تخصصی آموزشی، توانبخشی و پرورشی دانست و عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف تعریف شده باید همکاری و تعامل وجود داشته باشد.
رییس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی تاکید کرد: آیین‌نامه ضوابط درجه‌بندی مدارس استثنایی تدوین‌شده است تا از این طریق مشکل جذب نیروهای توان‌بخشی حل شود.
البرز  ۱۸ مدرسه استثنایی دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.
چهار هزار دانش آموز در مدارس استثنایی البرز مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha