ادامه تراژدی در زرینه رود میاندوآب /۲ نفر دیگر غرق شدند
عکس تزئینی است

مهاباد - ایرنا - تراژدی مرگ در رودخانه زرینه رود میاندوآب با غرق شدن ۲ نفر دیگر وارد فاز جدیدی شده و انگار قرار نیست، پایان یابد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظهر دیروز حوالی روستای «قلعه» از توابع بخش مرکزی یک فرد ۳۵ ساله از اهالی شهرستان بوکان هنگام شنا در زرینه رود جان خود را از دست داد.

سامان محمدی افزود: این حادثه به فاصله ۲۴ ساعت با حادثه قبلی (روز دوشنبه) روی داد که یک فرد ۳۸ ساله هنگام شنا در آن جانش را از دست داده و غرق شده بود.

وی اضافه کرد: جنازه فرد غرق شده به کمک نیروهای مردمی و امدادی از آب بیرون کشیده و عملیات احیا توسط نیروهای اورژانس انجام شد اما نتیجه‌ای نداشت و فرد جان باخته بود.  

محمدی یادآور شد: هنوز ساعاتی از غرق شدن این فرد نگذشته بود که خبر غرق شدن یک فرد دیگر هم در رودخانه زرینه‌رود میاندوآب به آتش نشانی مخابره شد و نیروهای امدادی برای یافتن جنازه این فرد به این منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: در این حادثه یک جوان ۲۸ ساله از اهالی روستای «منصور آباد» این شهرستان که برای شنا به زرینه رود رفته بود به دلیل عدم آشنایی با منطقه دچار حادثه شده و هنگام شنا غرق شد.

ادامه تراژدی در زرینه رود میاندوآب /۲ نفر دیگر غرق شدند

محمدی یادآور شد: نیروهای امدادی هلال احمر و آتش‌نشانی بیش از ۲ ساعت مشغول جستجوی جنازه این فرد بودند ولی موفق به پیدا کردن جنازه نشدند و به دلیل تاریک شدن هوا ادامه جستجو به امروز موکول شد.

وی‌ اضافه کرد: با فوت این فرد آمار غرق شدگان در رودخانه زرینه رود این شهرستان در ۲۴ ساعت به سه نفر و در مجموع به ۱۵ نفر در تابستان امسال رسید.

محمدی با بیان اینکه با وجود هشدارهای مکرر مسوولان برای شنا نکردن در این رودخانه، سدها و کانال‌های آب ولی متاسفانه آنها این هشدارها را جدی نمی گیرند افزود: از والدین انتظار می‌رود فرزندان نوجوان و جوان خود را با خطرات شنا در این مکان ها، آگاه سازند تا با غرق شدن عزیزان خود، یک عمر ندامت و پشیمانی به بار نیاید.

وی تاکید کرد: به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط این رودخانه ها و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ و غرق شدن هستیم بطوریکه سالانه چندین نفر بر اثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن به فنون شنا جان خود را در رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب از دست می‌دهند.

به گزارش ایرنا،  عبور ۲ رودخانه زرینه و سیمینه از حاشیه شهر میاندوآب موجب شده تا همه ساله این شهرستان شاهد هجوم شهروندان برای شنا به آب این ۲ رودخانه بوده و در نتیجه بیشترین تلفات ناشی از غرق شدگی در آب رودخانه‌ها را در آذربایجان غربی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha