استاندار کربلا: پیوند شهرهای مشهد و کربلا پایه‌گذار مناسبات بیشتر ایران و عراق است

مشهد- ایرنا- استاندار کربلا گفت: مشهد و کربلا پیوند عمیق و سترگی با هم دارند که می‌تواند پایه‌گذار ارتباطات و مناسبات بیشتر بین ۲ کشور ایران و عراق باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نصیف  جاسم الخطابی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی در خصوص ظرفیتهای ۲ شهر مشهد و کربلا و تنظیم پیش نویس تفاهمنامه در این زمینه افزود: و خدا بر ما منت گذاشته که خادمان زائران این ۲ شهر هستیم.

وی اضافه کرد: وظیفه مهم ما تبادل تجهیزات و امکانات برای خدمات رسانی به زائران ۲ شهر کربلا و مشهد است و این خدمات باید شایسته آنها باشد.

استاندار کربلا با بیان این که خون شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس دوستی و وحدت را بین کشورهای عراق و ایران افزایش داده است گفت: گسترش افق‌های کاری در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت و انرژی و تعامل بخشهای خصوصی ۲ شهر کربلا و مشهد از اهدافی است که در این تعاملات دنبال می شود.

وی گفت: شهرداری مشهد مقدس یک نهاد برجسته است که در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) مدیریت بسیار شایسته ای دارد، بنابراین ما می خواهیم این سازمان در کربلا هیاتی را اعزام کند تا از تجربیات آنها برای میزبانی از زائران استفاده کنیم. 

جاسم الخطابی افزود: از سوی دیگر هیات ها و موکب ها در کربلا که تجربیات زیادی را در زمان اوج زائر کسب کرده اند، آمادگی دارند این تجربیات را در اختیار مردم و مسوولان مشهد قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به سفر استاندار کربلا به مشهد گفت: این سفر علاوه بر دستاوردهای معنوی برکات دیگری را برای هر ۲ شهر کربلا و مشهد در بردارد.

یعقوبعلی نظری افزود: ما با مردم عراق پیوند اعتقادی و دینی مستحکمی داریم که این پیوند، استحکام خود را در بسیاری از میدانها نشان داده است. 

وی ادامه داد: ۲ کشور ایران و عراق شهدای مشترکی در مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا تقدیم کرده اند که از آن جمله می توان به شهید سلیمانی و شهید المهندس اشاره کرد که به برکت خون این عزیزان پیوند ۲ کشور مستحکم تر خواهد شد. 

استاندار خراسان رضوی گفت: ما می توانیم با این وحدت و انسجام، دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را رقم بزنیم و همه چیز آماده برای همکاری مشترک گسترده بین مشهد و کربلاست و تمام ظرفیت خود را در مسیر توسعه هر ۲ شهر به کار خواهیم برد. 

نظری افزود: استان خراسان رضوی ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری درمانی و صنعتی دارد و می توانیم در این زمینه در خدمت برادران عراقی خود باشیم همچنین  مامی توانیم یک تجارت مبتنی بر رابطه قوی را بنیان گذاری کنیم و در این سفر به میزبانی از استاندار کربلا به دنبال توافق خوبی در این زمینه هستیم. 

وی اضافه کرد: از افتخارات ما میزبانی از سیل عظیم مسافران عراقی در مشهد است که امیدواریم با تعاملات بیشتر خدمات رسانی را افزایش دهیم و مشکلات احتمالی را در این مسیر حل و فصل کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مشهد، میزبان زائران خارجی از ۵۰ کشور است که در این میان کشور عراق زائران مستمری را به خود اختصاص داده است. 

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: علاوه بر این دانشگاههای مشهد میزبان دانشجویان زیادی از کشور عراق  است و در خصوص درمان نیز مشهد یکی از مقاصد زائران و مسافران عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha