امام جمعه همدان: رزمندگان در دفاع مقدس برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امام حسین(ع) برای اعتلای کلمه الله در جامعه قیام کرد و هدف اصلی عاشورا همانا تحقق حرف خداوند در جامعه بود و شهدای ما در دوران دفاع مقدس نیز با حرکت در همان مسیر سیدالشهدا(ع)، برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین یادواره شهدای عملیات رمضان و شهدای استادیوم قدس شهر همدان و یادبود حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز(پنج‌شنبه) با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان و جمعی از مسئولان در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در این یادواره اظهار داشت: پس از افتخار آفرینی مردم همدان در عملیات رمضان و تقدیم ۱۶۰ شهید در این عملیات، دشمن بی‌رحمانه با حمله به نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس این شهر، ۸۰ نفر از مردم بی‌پناه را به شهادت رساند، که در کمترین شهری در نماز جمعه چنین شهدایی را تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما به کسانی که خالصانه مجاهدت می‌کنند افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: بنا بر آیات قرآن کریم، افرادی می‌توانند در میدان مقاومت پیروز باشند که پیوند خود با پروردگار و ولایت را حفظ کنند و به مبدا عالم و قدرت الهی اعتقاد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) برای اعتلای کلمه الله در جامعه قیام کردند، گفت: هدف اصلی عاشورا، تحقق حرف خداوند در جامعه بود و هدفی که شهدای ما نیز در همان مسیر سیدالشهدا(ع) حرکت کردند و برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه همدان، دارالمومنین و دارالمجاهدین است، افزود: مردم ولایتمدار استان همدان همواره در مسیر اعتلای حق کوشیده‌اند و در این میان با تقدیم ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم، شهدایی همانند شهید همدانی‌ها، شهید چیت‌سازیان و شهید حاجی بابایی‌ها با تمام وجود در مقابل استکبار و جبهه باطل ایستادگی کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی در همین مراسم و جایگاه به این نکته اشاره کردند که "ما ملت امام حسینیم"، یعنی ما ادامه همان مسیری هستیم که در آن حضرت زینب(س) با وجود آن که در اسارت بودند، اما امیر بودند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در کشور اقدامات خوبی در حال انجام است، یادآور شد: با وجود آنکه مصوبات خوبی توسط مجلس تصویب شده است اما همچنان مردم خواستار رفع مشکلات هستند که امیدوارم این مهم، مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره گفت: با توجه به ناآرامی های غرب کشور، هفدهم ماه رمضان سال ۱۳۶۱ یک هزار نفر از نیروهای همدان به این منطقه عزیمت کردند.

امام جمعه همدان: رزمندگان در دفاع مقدس برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: به گفته شهید قاسم سلیمانی، رزمندگان همدان و کرمان محاصره منطقه غرب کشور را شکستند و صدام به تلافی عملیات رمضان  استادیوم قدس شهر همدان را در زمان اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله نوری همدانی بمباران کرد. 

نماینده همدان در خانه ملت، شهید همدانی را از نیروهای خبره در امور نظامی و جنگ دانست و گفت: برخلاف افرادی که به نقش نیروهای مردمی در پیروزی باوری نداشتند این شهید با مدیریت نیروهای مردمی بر دشمنان پیروز شد.

در این آیین از خانواده شهیدان حسین همدانی، سعید قهاری سعید، محمد رضا مازویی، علیرضا حاج بابایی، شهیدان سرابی، شهید علیرضا شمسی پور تجلیل به عمل آمد.

امام جمعه همدان: رزمندگان در دفاع مقدس برای اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند

نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان، مردادماه سال ۹۷ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار شد.

براساس گزارش روابط عمومی سپاه همدان، در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان همدان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند، عملیات رمضان پس از بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت و در این عملیات سه گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد، مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین آن سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها در این عملیات شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت کردند.

با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر رژیم بعثی در عملیات رمضان وارد شد که دشمن زبون بعثی نیز در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کردند که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha