۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84860546
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری میامی هفته دولت افتتاح می‌شود

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: پنج طرح عمرانی منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری و بیابان‌زدایی با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هفته دولت در این شهرستان بهره‌برداری می‌شود.

ابراهیم صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پنج طرح در حوزه بیابان زدایی و آبخیزداری در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.
 وی از اجرای طرح نهالکاری با هدف حفظ خاک، افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار خبر داد و ابراز داشت: طرح نهال کاری در سطح ۱۸۷ هکتار از گونه‌های تاغ و آتریپلکس و قره‌داغ با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در منطقه استربند به بهره‌برداری می‌رسد.
صادقی اظهار داشت: در راستای مدیریت حوزه  آبخیز و نیل به اهداف آبخیزداری مانند کنترل سیل، تقویت آب‌های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی نیز یک طرح شامل بند سنگ و ملات با حجم  ۶۳۰ متر مکعب و سه طرح بند خاکی با حجم ۲۵ هزار متر مکعب در حوزه آبخیز ابراهیم آباد، ارمیان، دشت دانیال، باغچه و سوداغلن با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجرایی می‌شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها موجب اشتغال نیروی انسانی به مدت بیش از ۹۸۰ روز در شهرستان شد.
 مساحت اراضی ملی شهرستان میامی ۸۳۰ هزار هکتار است.
شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴٠ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha