۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84913131
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ هزار متر مربع از زمین‌های ملی شاهرود رفع تصرف شد

شاهرود - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: ۴۵۰ هزار متر مربع از زمین‌های ملی این شهرستان طی ۶ ماهه نخست امسال از متصرفان سلب مالکیت شد.

محمدرضا کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ نفر از متخلفان با تشکیل پرونده جهت تعیین خسارت به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برخورد جدی با متصرفان زمین‌های ملی در دستور کار است، تصریح کرد: احکام قضایی اجرا شده شامل خلع ید، تخریب و تصرف، جلوگیری و رفع تصرف ماده ۵۹ قانون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

کشاورزیان به نقش موثر نیروی انتظامی در رفع تصرف این زمین‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمین‌های متصرفی در منطقه بسطام، چهار باغ، شاهکوه، مجن و منطقه  زیر استاق بود که پس از آزادسازی به نام دولت سند زده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود با بیان اینکه سازه‌های ساخته شده توسط متصرفان در این زمین‌ها تخریب شد، ابراز داشت: تصرف این مناطق بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به منابع طبیعی شهرستان خسارت وارد کرده بود.

وی به نقش موثر مشارکت‌های مردمی در حفاظت از زمین‌های ملی اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردم در زمینه تصرفات است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به قلع و قمع زمین‌های تصرف شده، اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha