سازمان‌های مردم نهاد محور اجرای سند مهندسی فرهنگی خواهند بود

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به سند مهندسی فرهنگی که برش استانی آن از اسفندماه سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: در اجرای برش استانی این سند از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها و مجامع مختلف فعال مردمی استان استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز شنبه در دیدار با مجمع فعالان امربه معروف ونهی از منکر و مطالبه گر حوزه عفاف و حجاب در استان هرمزگان افزود: چندین سال پیش در راستای دستور رهبر معظم انقلاب سند مهندسی فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ شد اما متاسفانه بدلیل این که اقتضاعات و شرایط بومی و استانی در تدوین آن دیده نشده بود، اجرایی نشد.

وی بیان کرد: پس از انجام آسیب شناسی از سند اولیه مهندسی فرهنگی کشور، مقرر شد که برش استانی سند مهندسی فرهنگی به صورت نمونه در ۱۰ استان از جمله هرمزگان اجرا شود.

امام جمعه بندرعباس اظهارکرد: پنج اولویت و پنج اقدام در سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان درنظر گرفته شد که ذیل هر اقدام نیز پنج برنامه تعریف شده است تا در نهایت پس از ابلاغ به ادارات به ریزبرنامه اجرایی و عملیاتی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ضمن تاکید بر پرهیز از نگاه جرم‌انگارانه به کم حجاب‌ها تا پیش از تصویب قانون، عنوان کرد: دشمن در تلاش است که دوگانه حجاب و بی حجاب در جامعه را ایجاد کند تا بتوانند از این شکاف استفاده کنند و تمام فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر آگاه باشند بسیاری از بی ‌حجاب‌ها دل در گروی انقلاب و اسلام دارند.

وی، با ذکر این نکته که نباید تخم نفرت از بی حجاب و بدحجاب را دل بکارید، ابراز کرد: باید با مِهر و عطوفت به دنبال گسترش حجاب باشیم تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که دشمن در تلاش برای اندلس کردن جامعه ایران است، ابراز کرد: امروز دشمن با عوامل مختلف مانند قدرت اقتصادی و امپراطوری رسانه‌ای در تلاش برای نابودی و اندلسی کردن جامعه اسلامی است که باید هوشیار و آگاه بود.

وی، دغدغه و ظرفیت فکری بانوان مطالبه گر را بسیار ارزشمند دانست و گفت: تحقق عدالت باید به خواست و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود و در این راه مجامع و گروه‌های مختلف مطالبه‌گری باید وارد میدان شوند تا جامعه تسلیم حوادث مختلف نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha