۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84862931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: مساجد پایگاهی برای حل مشکلات مردم باشد

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: مساجد زنده و پویا باید با حل مشکلات مردم به پایگاهی مستحکم در راستای شناسایی و رفع مسایل و مشکلات فرهنگی، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی مساجد در جمع مردم ملایر در مسجد سیدالشهدا(ع) این شهر اظهار داشت: مسجد خانه خدا است و باید محل جمع شدن جهادگرانی باشد که به دنبال کارهای بزرگ و عام‌المنفعه هستند.

وی مساجد را دانشگاه علوم دینی و معارف و محل آموزش و تبیین قرآن، نهج البلاغه و سایر علوم اسلامی دانست و بیان کرد: سیر عظیم جمعیت مسلمانان در مساجد، همواره مایه وحدت بوده و توطئه دشمنان را در هر زمینه‌ای خنثی می‌کند.

امام جمعه ملایر تفرقه‌افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان را از نقشه‌های همیشگی شوم دشمنان اسلام برشمرد و افزود: کارکرد مساجد نباید فقط برای برگزاری نمازهای جماعت و برگزاری مراسم‌های ترحیم و عزا باشد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه هدف دشمن مساجد زنده و پویا است و به مساجد غیر پویا کاری ندارد، ادامه داد: پویایی مساجد موجب شد دشمن مسجد الاقصی را به آتش بکشد و در نقاط مختلف دنیا تعرض و اهانت به مساجد زنده و پویای مسلمانان را بارها تکرار کرده است.

وی همچنین ایجاد خرافه پرستی در بین مسلمانان را از دیگر برنامه‌های دشمن برای دور کردن مردم از مسجد و پایین آوردن کارکرد مساجد عنوان و بیان کرد: مساجد یک معبد زنده برخواسته از اسلام ناب محمدی(ص) است که کارکرد آنها در همه ایام و روزهای سال است.

حجت الاسلام برقراری بر لزوم پخش صدای اذان در هر سه وعده اقامه نماز در مساجد تاکید کرد و افزود: مسجد نباید بنگاه اقتصادی و محل برنامه‌های سیاسی باشد.

به گفته وی کارکرد مساجد را از ابتدای انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس به خوبی دیده‌ایم و این پایگاه مستحکم محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه‌ها، محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی و حتی برگزاری مراسم‌های جشن عروسی بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس با رعایت همه شئونات اسلامی بود.

امام جمعه ملایر یادآور شد: بنیان کار در مسجد، فرهنگی است و چنانچه کار اقتصادی همچون راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف در مساجد انجام شود، پیوست این کار نیز فرهنگی است.

حجت الاسلام برقراری به کارکرد و نقش مهم مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و انجام اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های بهداشتی، کارهای جهادی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی را از جمله این کارکردها در دوران کرونا عنوان کرد.

وی برپایی برخی تشریفات در مجالس عزا در مساجد را غیر ضروری خواند و گفت: تشویق کودکان و نوجوانان برای حضور در مسجد و برگزاری جشن‌های تکلیف در مساجد باید کار شود و مساجد فعال و پویا برای پویایی مساجد دیگر تلاش کنند.

به گزارش ایرنا؛ تعداد مساجد شهرستان ۳۷۰ تا که از این تعداد ۶۵ تا در شهر ملایر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha