تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری ۵.۵ برابر افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: طی پنج ماه ابتدایی امسال تسهیلات پرداختی این صندوق رشد ۵.۵ برابری داشته است و این صندوق با پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان در غالب ۹۲۰ فقره تسهیلات زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۰ نفر از هم استانی ها فراهم کرد.

پژمان نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا شهرکرد افزود:در ۶ ماه اول سال گذشته (۱۴۰۰) نیز صندوق کارآفرینی استان ۶۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان در سراسر استان پرداخت کرد و در  پنج ماهه ابتدایی امسال با رشد چشمگیر ۵۵۰ درصدی مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان برای ۹۲۰ فقره تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده بیشتر برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها است و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۲۵۰ نفر از هم استانی‌ها را فراهم کرد و بیشتر طرح‌هایی که در پنج ماهه ابتدایی امسال تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده است در روستاها و مناطق محروم استان قرار دارند.

نوروزی ادامه داد: هفته دولت امسال صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری هفت طرح با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان برای افتتاح دارد و در مورد "طرح‌های نهضت احیا واحد های راکد ونیمه فعال" نیز امسال هفت طرح نیمه فعال و راکد به مبلغ ۲ میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

وی تصریح کرد:در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری نیز تعداد ۶ هزارنامه مردمی توسط صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری دریافت شد که در حال پیگیری و دریافت اعتبارات از مرکز و پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ از طریق بورس و صنایع متوسط به کمک سیستم بانکی، منابع مالی خود را تامین می‌کنند، و به دلیل نبود متولی برای تامین نقدینگی کسب و کارهای خُرد و کوچک، صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری به‌دنبال حمایت از این‌گونه فعالیت‌ها بویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار استان است و حمایت از کسب و کارهای خُرد در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری سال گذشته از محل ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ بودجه عمومی دولت و عقد تفاهمنامه با سازمان‌ها و نهادها، ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد و پیش بینی می شود امسال این اعتبارات به بیش از ۵ برابر میزان سال گذشته برسد. 

سرپرست صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:این صندوق با استفاده از ظرفیت کارشناسی سازمان‌ها و ادارات دولتی استان در حوزه‌های مختلف به‌دنبال شناسایی افراد واجد شرایط است تا با تامین نقدینگی، کسب و کار کوچک‌ و اشتغال مولد ایجاد کند. 

به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

بهره‌مندی از تسهیلات تبصره (۱۸) قانون بودجه، طرح "تام" و طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، به‌عنوان بخشی از راهکارهای موجود پیش روی واحدهای صنعتی غیرفعال یا نیمه فعال کوچک و متوسط برای اخذ تسهیلات و منابع مالی لازم و خروج از رکود است که صندوق کارآفرینی متولی پرداخت بخشی از این اعتبارات است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha