۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84865045
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار ملایر: ۱۶۰ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

همدان- ایرنا_ فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با هفته دولت ۱۶۰ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دراین شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سلمان اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست خبری آغاز هفته دولت، اظهار داشت:  برهمین اساس دراین هفته ۱۴۶ پروژه با هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.

وی افزود: بخشی از طرح ها با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان طی هفته جاری و مابقی پروژه‌ها در روزهای آینده با حضور استاندار همدان و دیگر مسئولان ملی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ویژه ملایر یکی از اولویت‌ها را تغییر سبک مدیریت در این شهرستان دانست و گفت: در پنج ماه گذشته بیش از ۴۲ میز خدمت با ۱۹۱ مصوبه در روستاها و مناطق حاشیه شهرستان برگزار شده که تاکنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ ملایر گزارش ویژه‌ای از اقدامات مهم و اثربخش و امیدآفرین یکسال اخیر آماده و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد، ادامه داد: بیش از ۶۰۰ صفحه سند شامل اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف است که در ۶ صفحه جمع‌بندی و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ناقص بودن بانک اطلاعاتی این شهرستان در شاخص‌های مختلف را یکی از اشکالات مهم در مدیریت عنوان کرد و افزود: در این راستا برای نخستین بار شاخص‌ها در حال تکمیل است و حدود ۸۰ درصد از مسیر تهیه این بانک اطلاعاتی طی شده است.

معاون استاندار همدان به برخی از محورهای این گزارش اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع و معادن در کمتر از یکسال گذشته بالغ بر ۸۰ درصد تمام زیرساخت‌های صنعتی رشد داشته و از ۳۰۰ هکتار زیرساخت صنعتی دولتی، ۲۱۵ هکتار به این میزان اضافه شده است.

اسماعیلی افزود: از مجموع ۲۱۵ هکتار ۱۹۵ هکتار شهرک صنعتی خیاطان ازندریان است که به سرعت در حال تملک زمین است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته وی، ۲۰ هکتار دیگر به ناحیه صنعتی شماره ۲ حاجی‌آباد اضافه شده است.

فرماندار ویژه ملایر راه‌اندازی شرکت آسا آذرین با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر، شرکت لوتوس‌آدلی با سرمایه‌گذاری معادل ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۰، شروع عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان و وشتغال ۳۳۵ نفر را از جمله پروژه‌های صنعتی و معدنی بزرگ شهرستان در  یکسال اخیر عنوان کرد.

اسماعیلی تولیدات شرکت کیان‌کُرد را راهبردی عنوان و با اشاره به نیاز سالانه کشور به ۲۰ میلیون حلقه لاستیک، افزود: این شرکت تاکنون بالغ بر ۳۵ درصد منسوجات و الیاف صنعتی لاستیک کشور را تولید می‌کرد که با اجرای این طرح توسعه بالغ بر ۵۰ درصد تولید این محصول در کشور در ملایر تولید می‌شود.

وی همچنین آغاز عملیات اجرایی فروسیلیس آلیاژ کاوه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر، پروژه تولید کاغذ و مقوّای لاینر با اعتبار ۱۵۵ میلیاد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر را از دیگر پروژه‌های بزرگ این شهرستان عنوان کرد.

چهار واحد صنعتی ملایر به چرخه تولید بازگشت

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲ جلسه با موضوع صنایع و معاون و واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و شهرستان برگزار شده است.

به گفته وی، از ۳۸ واحد صنعتی، ۱۶ واحد کشاورزی، یک واحد معدنی و یک واحد گردشگری رفع موانع تولید شده و چهار واحد صنعتی نیز احیا و به چرخه تولید بازگشت.

اسماعیلی همچنین به رشد ۱۶ درصدی تولید گندم در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه اشاره کرد.

به گفته وی، این شهرستان در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای از میانگین استان عقب است و با حضور استاندار همدان همزمان با هفته  دولت، پروژه گلخانه‌ای با وسعت ۵۴ هکتار و اعتباری معادل ۴۵۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی آب را یکی از چالش‌های مهم در این شهرستان برشمرد و افزود: ما در منطقه بحرانی ممنوعه هستیم و بهینه‌سازی مصرف و مدیریت تامین آب بسیار مهم است.

اسماعیلی تاکید کرد: شهرستان ملایر با ۶۲۴ رشته قنات، یک چهارم قنات استان همدان را به خود اختصاص داده که در این مدت ۲۱ رشته قنات به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لایروبی و مرمت شده است.

وی اضافه کرد: هشت پروژه بزرگ آبیاری‌های نوین و لوله‌گذاری در این شهرستان با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

 وی از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم را جهاد خانه‌سازی و نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: در این راستا ۵۰۲ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در این شهرستان در حال ساخت است.

فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: در ۶ شهر ملایر ۲۱۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرا و یا در دست اجرا داریم و در حوزه روستاها در ۱۳۰ روستا پروژه عمرانی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان طی یکسال گذشته اجرا شده اسن.

وی گفت: موفق شدیم در ماه‌های اخیر بزرگترین نهضت آسفالت سراسری ملایر با ۴۵۰ هزار مترمربع در معابر اصلی و فرعی روستاها و شهرها با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان را اجرا کنیم.

افتتاح مرکز دیس‌پاچینگ جنوب استان 

وی ادامه داد: در تقویت و توسعه و حفظ شبکه برق این شهرستان ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که همزمان با هفته دولت مرکز دیس‌پاچینگ جنوب استان در ملایر با حضور استاندار همدان افتتاح می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: در حوزه شبکه گاز چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پروژه اجرا شده و در شبکه آب و فاضلاب بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، که در سفر رییس جمهور ۱۰۰ میلیارد به آب و فاضلاب ملایر اختصاص یافت.

وی هزینه‌کرد ۱۷ میلیارد تومان پروژه برای زیرساخت‌های مخابراتی این شهرستان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در حوزه ایجاد، اصلاح، ارتقا و ایمن‌سازی راه‌ها ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه تکمیل راه‌آهن همدان- ملایر اختصاص یافت.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه ثبت هنر مرواربافی به عنوان سومین اثر ملی، ثبت ۱۳ اثر میراث ناملموس ملایر در تراز ملی از جمله تعزیه روستای آورزمان، مراسم شیره‌پزی مانیزان، مهارت رنگرزی، بافت مروار و قالیبافی جوزان را از جمله پروژه‌های اجرا شده در این حوزه برشمرد.

اسماعیلی بیان کرد: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی به ۴۴۰ طرح ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌آفرینی پرداخت شد.

فرماندار ویژه ملایر همچنین به اقدامات دولت در حوزه نظام سلامت کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۴۲۲ هزار و ۹۰ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شد و مرکز غربالگری سرطان و زایمان با اعتباری بیش از ۳۱ میلیارد تومان، چهار پایگاه و خانه بهداشت، ۲ مرکز جامع سلامت و یک پایگاه فوریت‌های پزشکی نیز به زودی افتتاح خواهند شد.

وی پرداخت بیش از ۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هزار و ۸۷ نفر برای طرح‌های حمایتی در این شهرستان را از دیگر اقدامات نوثر برشمرد.

اسماعیلی، افتتاح هشت باب خانه ورزشی روستایی، تعمیر و تجهیز هفت مجموعه و سالن ورزشی و آغاز عملیات اجرایی هفت زمین چمن مصنوعی را از دیگر پروژه‌های ورزشی هفته دولت عنوان کرد.

فرماندار ویژه ملایر افتتاح ۱۲۰ واحد مسکونی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی ۵۵ واحد مسکونی با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و پرداخت کمک‌های بلاعوض با رقم ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پنج هزار و ۶۲۰ خانواده زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز دولت در حوزه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برثمرد.

اسماعیلی گفت: در حوزه گسترش اقدامات علمی، آموزشی و دانش‌بنیان، مرکز همایش‌های شهید حیدری دانشگاه ملایر با اعتبار شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پژوهشکده کشمش و انگور با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha