۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84866217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: دستگاه‌های اجرایی موظف به تعریف پروژه در محلات بازآفرینی هستند

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف هستند در اسرع وقت برنامه‌ها، اولویت‌ها و پروژه‌های خود را در محله‌های بازآفرینی شهری و بافت فرسوده شهر ملایر تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری ملایر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمامی قوانین، تسهیلات و مشوق‌هایی که در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی واحدهای مسکونی در این محله‌ها در نظر گرفته شده، مورد استفاده قرار دهند.

وی با اشاره به اصلاح قوانین و در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق‌های کارآمد در حوزه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم، بیان کرد: این قوانین و تسهیلات باید توسط شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی دنبال شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای اقدامات اثرگذار در ۲ محله بازآفرینی شهری سرجو و شمس‌آباد، گفت: شهرداری ملایر ارزیابی‌های لازم را از برنامه‌های اجرا شده در این ۲ محله و نحوه مشارکت و فعالیت دستگاه‌های اجرایی انجام و اشکالات و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

اسماعیلی ادامه داد: شهرداران ۶ شهر ملایر نیز موظف هستند با هماهنگی دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری، محدوده‌های جدید بازآفرینی شهری را طبق قانون جدید و با استفاده از مشاوران مورد تایید مشخص و اولویت‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های خود را در این محلات تعریف کنند.

وی بر لزوم کوتاه شدن زمان صدور پروانه نوسازی و مجوزهای انشعابات در این محلات تاکید کرد و افزود: برای تشویق مردم در بهره‌مندی از تسهیلات و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای نوسازی واحدهای مسکونی در این محلات،باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و معتمدان استفاده شود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی را برای فعالیت در این حوزه فراهم کرده است، بازآفرینی شهری را در راستای محرومیت‌زدایی از این محله‌ها دانست و بیان کرد: محرومیت‌زدایی از این محله‌ها ماموریت مهم مدیران این شهرستان است.

اسماعیلی همچنین بر لزوم هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، برگزاری جلسات مستمر ستاد بازآفرینی شهری هر ماه یکبار و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه شد.

فرماندار ملایر: دستگاه‌های اجرایی موظف به تعریف پروژه در محلات بازآفرینی هستند

شهردار ملایر نیز در این جلسه گفت: محلات هدف بازآفرینی مصوب شهر ملایر پنج محله شامل سرجو، شمس‌آباد، جعفرآباد، امامزاده عبدالله(ع) و نفت سیاه (شهید زرینی) و محله‌های با هدف بازآفرینی ما هستند.

"مجید فرجی" محله پشت سازمان بهزیستی ملایر را نیز یکی دیگر از محلات بازآفرینی شهری عنوان و افزود: با انجام اقدامات تعریف شده، پس از گذشت زمان سه ساله باید سطح رفاه در این محله‌ها به بالاتر از سطح متوسط شهر برسد.

وی با بیان اینکه طبق تعاریف مشخص برای محلات بازآفرینی شهری، پروژه‌ها و اعتبارات مورد نیاز برای این محله‌ها در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: محله سرجو و شمس‌آباد ۲ محله اولویت‌دار ما در محدوده بازآفرینی شهری است.

شهردار ملایر اظهار داشت: از چندین سال پیش اقداماتی در این ۲ محله صورت گرفته و پروژه‌های بسیار خوبی همچون احداث درمانگاه، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری و سرای محله در محله سرجو و پروژه‌هایی همچون بهسازی شبکه فاضلاب و احداث پارک در محله شمس‌آباد اجرا شده و یا در دست اجرا است.

فرجی ادامه داد: پس از تکمیل این پروژه‌ها در محله‌های سرجو و شمس‌آباد، نوبت به منطقه نفت سیاه (شهید زرینی) است.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم در هر محله یک سرای محله احداث کنیم، یادآور شد: در تلاش برای تملک خانه منصوری به عنوان یک بنا و بافت تاریخی شهر هستیم که بزودی تملک آن نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه این نشست از مناطق بازآفرینی شهری ملایر در محله‌های سرجو، شمس‌آباد و نفت سیاه بازدید کرد.

ملایر دارای ۸۵۰ هکتار بافت فرسوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha