۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84703667
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نوروز پرکار برای اورژانس سبزوار/ ۲ هزار ماموریت امدادرسانی شد

سبزوار- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار گفت: اورژانس ۱۱۵ سبزوار در قالب طرح امداد نوروزی ۲ هزار و ۲۷۰ ماموریت را در غرب خراسان رضوی امدادرسانی کرد.

دکتر عباس کافی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی اورژانس ۱۱۵ سبزوار از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین ماه امسال برگزار شد که در این مدت به ۲ هزار و ۵۳۰ حادثه دیده خدمات درمانی اورژانسی ارائه شد که ۷۰۵ نفر از آنان مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بوده است. 

وی اظهار داشت: همچنین تیم عملیاتی اورژانس هوایی غرب خراسان رضوی نیز طی این مدت ۱۰ سورتی پرواز انجام داده است که بدین طریق ۲۰ مصدوم حوادث ترافیکی و بیماران اورژانسی به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر کافی افزود: با توجه به افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی غرب خراسان رضوی، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث پرتلفات رانندگی و ترافیکی این ایام در دستور کار اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی نیز، ستاد بحران اورژانس در مرکز کنترل و فرماندهی عملیات بحران این مرکز تشکیل شده بود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی سبزوار گفت: اورژانس این دانشگاه با مشارکت ۳۰۰ کارشناس فوریتهای پزشکی در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران در ۳۰ پایگاه شهری و جاده ای  طرح نوروزی شرکت داشت.

کافی افزود: نیروهای امدادرسان سبزوار با استفاده از ۵۰ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی مستقر در بیمارستان واسعی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ ایستگاه سلامت در تمام مدت اجرای طرح یاد شده در آماده باش کامل قرار داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از ۶ دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی است که خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان در غرب این استان را بر عهده دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha