حسینعلی مقصودی شورابی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تخصیص اعتبار یک هزار میلیار تومانی به راهآهن چهارمحال و بختیاری در سفر رییس جمهور به استان، عملیات اجرایی این پروژه مهم شتاب گرفت و هماکنون زیرسازی راهآهن در مجموع ۹۰ کیلومتری مسیر بالای ۶۵ درصد پیشرفت عملیاتی دارد.
وی افزود: در سفر رییسجمهور مقرر شد مبلغ یکهزار میلیارد تومان در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه به این طرح تزریق شود تا بخش زیرسازی کامل مسیر تکمیل شود و وزارت راه و شهرسازی نیز متعهد شده است بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای روسازی و ریلگذاری پس از اتمام عملیات زیرسازی، تامین اعتبار کند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به علت کوهستانی بودن مسیر و لزوم کم بودن شیب مسیرهای ریلی، پلها و تونلهای متعددی برای این مسیر در نظر گرفته شده است و در مسیر غربی این مسیر ۱۵ تونل و پل وجود دارد که بیشتر تونلهای مسیر حفاری شدهاند.
مقصودی گفت ادامه داد: پایه بیشتر پلهای بزرگ مسیر احداث شده است و بقیه قسمتهای پلها نیز در حال ساخت است کخ امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه به اتمام برسد.
وی افزود: راه آهن شهرکرد - اصفهان تک خطه است و قرار است از آن برای جابهجایی مسافر و حمل بار استفاده شود و در صورت احداث مسیر ریلی از شهرکرد به اهواز فاصله این ۲ مرکز استان از طریق قطار به مدت سه ساعت کاهش مییابد و این پروژه از جمله پروژه های بسیار مهم و تاثیرگذار در استان و کشور است.
مقصودی تصریح کرد: در بخش حمل بار نیز چون این راه آهن از مناطق صنعتی شهرستانهای بروجن و شهرکرد عبور میکند و در این مسیر کارخانههای فولاد و سیمان وجود دارد میتواند برای تامین مصالح و مواد اولیه و همچنین حمل و نقل محصولات این کارخانهها مفید و اثرگذار باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰ کیلومتر راه اصلی در استان در دست احداث است و توسعه راهها و جادههای استان، زمینه برای رشد سایر بخشها را فراهم میکند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.
در سفر خردادماه امسال رییس جمهور و اعضا هیات دولت به چهارمحال و بختیاری اعتبارات و مصوبات مهمی برای توسعه این استان مصوب شد.
نظر شما