۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 84876225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان مرکزی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی همگام با دولت مردمی

اراک - ایرنا- تحقق عدالت فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است که در این راستا در طول یک سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه در استان مرکزی انجام شده است.

به گزارش ایرنا،  یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.  

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود.

با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به توجه ویژه مدیریت بخش‌های مختلف استان مرکزی به به مقوله فرهنگ و اقدامات یکساله دستگاه‌های متولی در راستای عدالت فرهنگی خواهیم پرداخت که به اعتقاد کارشناسان و اقشار مختلف مردم گام‌های بلندی در این حوزه برداشته شده است.   

 فرهنگ و هنر همواره بزرگترین آوردگاه انسانی جوامع بشری بوده و این دستاورد مهم بشریت مهم‌ترین عامل در تخمین میزان توسعه‌یافتگی در بازه‌های مختلف تاریخی است.

توجه به مساله مهم و تعیین کننده فرهنگ و هنر در شرایط کنونی کشور ضروری است، همانگونه که در کشاکش تحولات بنیادین دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم این ضرورت بیشتر از هر زمانی خود را نمایان کرد و با هوشمندی و رهبری و امام راحل (ره) یک دوره انقلاب فرهنگی را هم را پس از انقلاب ساختاری پشت سر گذاشتیم.

توجه به حوزه اقتصاد فرهنگ نیز از محورهای مهم دولت سیزدهم است و نام‌گذاری سال نیز اهمیت این حوزه را به‌خوبی نشان می‌دهد و  با توجه به ظرفیت‌های بسیار مناسب حوزه فرهنگ و هنر در کشور باید امکانات و خدمات برای فعال کردن اقتصاد فرهنگی را ارائه کرد و در این راستا باید به ساختاری رسید تا در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر استعدادها را کشف و پرورش داد و نسل جوان و نوجوان به‌ویژه در مناطق محروم را نیز به خروجی و تولید فرهنگی و هنری رساند.

ارائه یک برنامه مدون در جهت اعتلای حوزه فرهنگ در کشور از جمله وظایفی است که بر عهده نهادهای فرهنگی به ویژه مجموعه وزارت ارشاد است و  انتظار می‌رود تا با اتخاذ رویکردهای اصلی و توجه به رهنمودهای پرتکرار رهبر انقلاب مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی سعی خود را در این زمینه به کار گیرند و با بکارگیری رویکردهای فرهنگی متناسب با موازین اسلامی و دینی و در طراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون سینما، موسیقی، مطبوعات و... قطار فرهنگ را در مسیر تمدن سازی و توازن با آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار دهند.

 مقوله فرهنگ، یکی از حساس‌ترین، تاثیرگذارترین و مهمترین مسائلی است که پیشرفت پایدار کشورها به آن گره خورده است، اگرچه شاید اینگونه به نظر نرسد که فرهنگ می‌تواند زیربنای همه مسائل همچون سیاست و اقتصاد باشد، اما باید پذیرفت که نقش اساسی فرهنگ در دیگر امور نقش ثابت شده و پذیرفته شده است و چنانچه بخواهیم در سیاست و اقتصاد موفق باشیم، باید بتوانیم در عرصه فرهنگی موفقیت کسب کنیم.

کلید واژه   «مردمی سازی فرهنگ و هنر» به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک سیاست راهبردی و مهم است که می‌تواند ما را به آرمان‌ها و اهداف عالیه انقلاب برساند و این مهم بیانگر آن است که برای نجات فرهنگ و هنر و برای اعتلای آن نباید فرهنگ و هنر را در یک چارچوب بسته و محدود ترویج داد نباید مجریان فرهنگ یک عده معدودی باشند بلکه فرهنگ و هنر زمانی به اعتلا می رسند و زمانی با مسمی می‌شوند که در گستره وسیعی از مجریان مردمی در حال اجرا و نمو باشد، فرهنگی که توسط مردم رقم نخورد و با ذائقه دینی مردم همراه نباشد نه تاثیرگذار و نه ماندگار خواهد بود.

استان مرکزی با وجود اینکه در حوزه صنعت و کشاورزی در کشور آوازه دارد، در حوزه فرهنگ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف مورد توجه قرار نگرفته، اما با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم گام های بلندی در این راستا برداشته شده که تقویت شاخص‌های فرهنگی سرزمین آفتاب را به دنبال داشته است.  
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی و عمرانی این استان طی یکسال گذشته سرعت زیادی گرفته و بر این باور هستم تا پایان سال ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی هیچ طرح نیمه تمام عمرانی نداشته باشیم و بیشتر طرح های نیمه تمام همچون طرح فرهنگی مجمتع فرهنگی خنداب و زرندیه کمیجان امسال بهره برداری شود.

«سینا دلشادی» ادامه داد: مجمتع بزرگ بلک باکس دلیجان با حضور مدیر کل نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوماه گذشته افتتاح شد که از افتخارات دولت سیزدهم است، همچنین مجتمع فرهنگی ستارگان که تعطیل شده بود با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بازسازی و افتتاح و در مدار خدمت رسانی قرار گرفته و فیلم "هناس" در این‌ مجمتع اکران شد و اکنون به عنوان بزرگ‌ترین سینمای استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم، اظهار داشت: ۵۸ عنوان برنامه با محوریت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با پراکنش استان اجرا شده و از حیث تعداد و اعتبار هزینه شده با آنچه در گذشته بوده قابل قیاس نیست و رویکرد فعالیت فرااستانی است و به گفته مسئولان شهرستانی این مهم، اقدام بی‌نظیری در حوزه فرهنگ و ایجاد عدالت فرهنگی و توجه به استعدادهای فرهنگی و هنری و رسانه ای استان بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی استان مرکزی عنوان کرد: برگزاری رویداد بین المللی شعر روح الله با حضور شاعران برجسته کشور و کشور افغانستان طی ۲ روز در اراک و خمین، برگزاری هنرهای نمایشی آیین سنتی در اراک مقارن با هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین ماه، برگزاری جشنواره تئاتر برای نخستین بار در شهرستان شازند، تدوین و آماده سازی نسخه اولیه نقشه راه سند تحول و نقشه راه فرهنگی هنری و رسانه ای استان باوجود تمام کاستی ها و کمبود نیرو، برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ارشد استان و برگزاری کنگره شعر عاشورایی به صورت ملی در ساوه از دیگر اقدامات فرهنگی و هنری این شهرستان طی یک سال گذشته است.

دلشادی عنوان کرد: راهبرد کلیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، انجام فعالیت و برگزاری برنامه ها با نگرش استانی و توجه به زیست بوم هر شهر هدفگذاری شده و اجرای برنامه ها در شهرستان‌ها متناسب با زیست بوم، بودجه و مولفه های تعریف شده انجام می شود.
وی توضیح داد : معتقدیم اجرای برنامه های فرهنگی باید سه ضلع هویتی مخاطب که هویت ملی، دینی و انقلابی است را فراهم کند که در بخش هویت ملی برش استانی و شهرستانی مدنظر است و یکی از پایه‌های مهم در این برش مربوط به مفاخر مربوط به آن خطه بوده و بر این اساس برنامه های متعددی تعریف می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برای تکمیل تالار مرکزی به طور میانگین حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل کتابخانه مرکزی یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و متناسب با هر طرح فرهنگی، لحاظ می‌شود.

دلشادی با بیان اینکه با تعامل و همکاری بین دستگاهی در بخش فرهنگ و هنر و رسانه تا پایان سال اقدامات خوبی انجام می‌شود، گفت: اجرای برنامه های تولید محور که تاثیر گذاری بالایی در مخاطب و جامعه دارد هدفگذاری شده و برای برگزاری جشنواره در صورت لزوم کارگاه‌های آموزشی تولیدی مد نظر است، باید از اقداماتی که جنبه تبلیغی و نمایشی دارد به سمت اقدامات تولیدی با هدف اثرگذاری بر مخاطب و نقش آفرینی در جامعه در راستای ارتقای سطح فرهنگی گام برداشت.  

وی با اشاره به اینکه علت بروز آسیب‌های اجتماعی، فقر فرهنگی است گفت: چنانچه در حوزه فرهنگی به تعالی دست یابیم و اجرای برنامه‌ها را غنا بخشیم گرایش به آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ شورای بسیار راهبردی در استان با عنوان شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی کاربردی شده و  مصوبات مناسبی در این نشست‌های این ۲ شورا صورت می گیرد و تاکنون چند مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

دلشادی تصریح کرد: نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی اکنون بسیار پرتحرک تر و نقش آفرین تر از قبل است چرا که در این نشست تعامل ایده و نظرات وجود دارد و گردش اطلاعات از شکل توصیفی به سمت تحلیل و تفسیر انجام می‌شود تا از این طریق بتوان راهکاری مناسب برای حل مشکلات پیدا کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در یک سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۷۴ کتاب به جامعه هنری استان اهدا شد و ۱۶۲ برنامه قرآنی در این بازه زمانی در سطح استان اجرا شد.

دلشادی با اشاره به تعداد نمایش‌های تولید شده در استان مرکزی در یک سال اخیر و در دولت سیزدهم گفت: از سوی هنرمندان استان مرکزی ۲۹۰ عنوان نمایش و ۷۲۴ نمایش آئینی اجرا شد.
.
وی افزود: ۱۹ نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی در یکسال اخیر برگزار و ثمره این نشست ها ۶۱ مصوبه بود و در این بازه زمانی از ۲ هزار و ۱۵ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی تقدیر و ۱۱۷ برنامه با موضوع عفاف و حجاب در سطح استان مرکزی اجرا شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به عملکرد یک ساله اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد بیان داشت: در یکسال اخیر فعالیت فرهنگی حسینیه ها ۸۵۰ مورد بوده و  ۳۲۵ مورد یادواره شهدا، ۹۵ مورد نمایشگاه فرهنگی با هدف گسترش سیره شهدا برگزار شده و ۲۴۵ مورد از معابر و میادین نیز با نام شهدای شاخص استان نامگذاری شده است.

«رضا ربیعی »افزود: ۳۷۱ مورد برنامه آموزش قرآن کریم، هفت مورد مسابقه قرآن، معارف و کتابخوانی، ۳۶۵ مورد انتشار وصیت نامه شهدا و تهیه ۵۰۰ دقیقه فیلم کوتاه با موضوع ایثار و شهادت از دیگر اقدامات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و  امور ایثارگران استان مرکزی در یک سال گذشته است.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز با اشاره به بخشی از عملکرد این اداره کل در حوزه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی بیان داشت: اجرای نیات واقفین خیراندیش با موضوعات اجتماعی، خیریه و مذهبی از قبیل کمک به ایتام، دستگیری از خانواده های بی سرپرست، سادات مستمند با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد ریال، تهیه و توزیع ۲۵ هزار سبد معیشتی شامل مواد غذایی و شوینده به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال، طبخ و توزیع ۱۹۵ هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های مذهبی  و ملی از مهمترین اقدامات یکساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.  

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» افزود: همچنین کمک به تهیه جهیزیه برای ۸۵ نوعروس، آزادسازی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد و کمک مالی به ۱۴۵ خانواده زندانیان، کمک به درمان ۴۰۰ بیمار بی بضاعت و تهیه یک هزار و ۲۶ بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر و نوشت افزار و توزیع میان دانش آموزان بی بضاعت از دیگر اقدامات یکساله این اداره کل در حوزه فرهنگی است.  

وی برگزاری ۱۳۰ کلاس آموزش سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه سطح استان، راه اندازی ۱۲ کارگاه آموزشی، تولید و اشتغال در قالب کارگاه‌های خیاطی، فرش بافی، گلاب گیری و ... در جوار بقاع متبرکه سطح استان، پذیرایی و اسکان ۱۲۵ هزار نفر از مسافران نوروزی در بقاع متبرکه سطح استان و اعزام ۳۵ نفر از کادر درمان به مشهد مقدس به پاس تلاش نفس گیر و موفقیت این قشر در مهار کرونا را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: برنامه های این اداره کل با سه محوریت خانواده و جمعیت، انقلاب اسلامی و جهاد تبیین و فضای مجازی اولویت بندی شده و برای پرداختن به این موضوعات در مرحله نخست، رصد و پایش وضعیت فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان چراغ راه فعالیت‌های سازمانی مدنظر باشد.

حجت الاسلام «مهدی عباسی» افزود:  یکی از مسائل بسیار مهم در این حوزه، سازماندهی امور مربوط به روحانیون است که در قالب‌های متنوعی همچون ارایه برنامه‌های آموزشی و مهارت افزایی، برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره حضوری و مجازی ویژه اقشار تاثیر گذار با موضوعات تربیت مربی خانواده، کنشگر فرهنگی فضای مجازی، تحلیل تحولات جهان اسلام، جمعیت، خانواده، برگزاری دوره طرح ولایت ویژه روحانیون مستقر در مجموعه فرهنگی تفریحی امام خمینی (ره) لواسان از مهمترین اقدامات این اداره کل در یک سال گذشته است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۳ مبلغ در مناسبت‌های مختلف از استان اعزام شدند و به منظور سهولت دعوت از سخنرانان و مبلغان، سامانه شمع سازمان تبلیغات در سال جاری ایجاد شد که این سامانه امکان مشاهده تخصص و رزومه تبلیغی مبلغین را فراهم کرده که می تواند نقش بسیار موثری در انتخاب مبلغ با توجه به سطح تخصص وی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تا کنون ۶۷۳ روحانی از استان مرکزی در سامانه شمع ثبت نام  و اطلاعات لازم را بارگذاری کرده اند و مردم می توانند برای دعوت از مبلغین به این سامانه مراجعه کنند.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: علاوه بر حمایت‌های عمومی همگام با فعالیت‌های میدانی، این اداره از برنامه‌های محتوایی هم غافل نبوده و در این راستا موضوع هویت، طرح مفاخر آفتاب، طرح هویت انقلابی استان مرکزی را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: تدوین سند راهبردی مدیریت مسجد نیز یکی از فعالیت‌های مهم سال گذشته اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی است که در اسفندماه پارسال از سوی نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی ابلاغ  و پس از آن تیم اجرایی، سند از مرکز استان به تمامی شهرستان‌ها اعزام و شوراهای مذکور تشکیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: مدیریت مسجد به گونه ای که بتواند خدمات اجتماعی مورد انتظار را در محله داشته باشد، از وظایف مهم امام جماعت است و در سند نیز به آن اشاره شده که در این راستا تداوم فعالیت‌های پایگاه‌های اجتماعی مساجد و همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای اجرای طرح ۳۱۳ را می توان اشاره کرد که در این طرح، خلاء فرهنگی موجود در خدمات اجتماعی از سوی امام مسجد تقویت می‌شود.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد:همچنین طرح مسجد گره‌گشا، سال گذشته در شهرستان زرندیه به عنوان پایلوت اجرایی شد که طرح موفقی بود و در صدد آن هستیم که در تمام استان اجرایی شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: اکنون طرح "مهرواره بانور" در حال اجراست و این مهرواره قصد دارد بانوان مسجدی و فعال در عرصه حل مشکلات اجتماعی را شناسایی و با یکدیگر آشنا کند تا با مبادله تجربه‌های ارزشمندشان در تعالی این خدمات موثر باشند که به طور قطع، آثار ارسالی به این مهرواره می تواند امید آفرین باشد.

وی گفت: بخشی از طرح ویژه تبیین مسیر انقلاب اسلامی است؛ همچنین جهاد تبیین، ایجاد امید در جامعه، شناسایی و توانمندسازی بانوان از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین اکنون طرح غنی سازی اوقات فراغت در مساجد استان،   طرح تعالی خانواده با نام کلبه آرامش در کمیجان و طرح زندگی برتر با نام بهارعمر در اراک در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام عباسی توضیح داد: در موضوع قرآن نیز علاوه بر برنامه‌های معمولی که به عهده سازمان است، هیات اندیشه ورز قرآنی از سال گذشته فعالیت خود را  در استان آغاز و ضمن فراخوان طرح‌ها و ایده های قرآنی به حمایت و اجرای طرح‌های برگزیده پرداخته است.

وی برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم‌ را یکی از دیگر از برنامه‌های محوری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته پنج دوره تربیت مربی با هدف آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم در شهرستان های ساوه و اراک با حضور ۲۱۰ نفر از خواهران علاقه مند برگزار شد که تعداد ۲۰۰ نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در همین راستا تعداد ۶ دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه سربازان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با همکاری اداره عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ناجا و پادگان مالک اشتر اراک و نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله، با حضور ۳۰۰ نفر از پرسنل وظیفه برگزار شده و در این دوره ها، شرکت کنندگان با مهارت های تدریس مباحث روخوانی و روانخوانی قرآن کریم آشنا و در پایان تعداد ۲۹۰ نفر موفق به دریافت مدرک قبولی شدند.

مدیر حوزه هنری استان مرکزی نیز گفت: ایجاد زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معارف اسلامی و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی، بهره گرفتن از هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزش‌های اسلامی و فضایل اخلاقی، تبیین ویژگی‌های ذاتی و فنی هنر و ادبیات اسلامی، دفاع از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی، ایجاد زمینه رشد استعدادها و خلاقیت‌های هنری، ایجاد جریان‌های هدایتگر هنری بر بنیاد تولید و نمونه آفرینی هنری و ادبی، از جمله فعالیت‌های اینفوگرافی این حوزه در طول یک سال گذشته (شهریورماه پارسال تاکنون) است.

«رضا میرزایی» افزود: تولید فیلم کوتاه با محوریت اشتغال، هویت موسیقی،  تولید نماهنگ تواشیح اسماء الحسنی (بازپخش در لحظات ملکوتی افطار از شبکه آفتاب)، تولید پوستر، خوشنویسی حب علی(ع) اثر مجید جدیدی، عکاسی بین الحرمین کربلا (اثر جابر غلامی)،  تولید و اجرای نمایش با موضوعات ولایت علوی، آسیب‌های اجتماعی، ایثار و شهادت،  تولید اثر نقالی (بر اساس زندگی مرحوم کربلایی کاظم ساروقی) و تولید کتاب(مجموعه مقالات ادبی، آثار شعر و داستان هنرمندان استان، خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس، خاطرات شخصیتهای مذهبی)، بخشی دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته حوزه هنری استان مرکزی در یک سال گذشته است.

وی بیان کرد: تولید تئاتر خیابانی با محوریت شهید و شهادت، آیین‌ها و سنت‌ها، آسیبهای اجتماعی،  تولید عکس نوشته و انتشار در فضای مجازی بر اساس مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی،  برگزاری شب خاطره، برگزاری جلسه نقد کتاب،  برگزاری کارگاه عملی آثار تجسمی با موضوع پرچم افتخار و دهه مبارک فجر و برگزاری کارگاه تدوین مصاحبه، از دیگر فعالیت‌های این نهاد انقلابی در یک سال گذشته است.

مدیر حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های هفتگی (شعر، داستان، عکاسی، فیلم کوتاه، نمایش، گرافیک، کاریکاتور)،  نمایشگاه‌های شهری با محوریت ایثار و شهادت، عاشورا، قدس شریف،  نمایشگاه مجازی در اینستاگرام  و نمایشگاه تخصصی در گالری اختصاصی، بخش دیگری از فعالیت های صورت گرفته این حوزه در طول یک سال گذشته (از شهریورماه پارسال تاکنون) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha