۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85342432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش زنان در ترویج و تقویت فرهنگ صحیح کلیدی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: برای جبران عقب‌ ماندن در مسائل فرهنگی که از انحراف‌ها و آسیب‌ها نشات می‌گیرد و بخشی هم به دلیل تلاش دشمنان است باید تلاش بسیاری شود که نقش زنان در تحقق این مهم حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان مرکزی، افزود: عقب ماندگی‌هایی که در بخش فرهنگی وجود دارد باید با برنامه‌ریزی دقیق جبران شود و نقش زنان به ویژه زنان فعال و صاحب ایده در این خصوص بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تلاش‌های متعددی برای تاثیرگذاری در فرهنگ کشور انجام شده که متاسفانه در برخی از مسائل فرهنگ از تعریف واقعی خود فاصله گرفته است.

استاندار مرکزی افزود: مقام معظم رهبری بارها جریان نفوذ فرهنگی را در کشور گوشزد کرده‌اند و به دلیل نفوذ فرهنگی در بخشی از مسائل باوجود تلاش‌های بسیار نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شود به همین دلیل باید ارزیابی‌ها دقیق‌تر و برنامه‌های موثر اجرا شود.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: بخش فرهنگ هر کشور یک نقطه حساس محسوب می‌شود و باید توجه داشت در صورتی که فرهنگ کشور هدف قرار بگیرد تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی نیز از آن ثاثیر می‌پذیرند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ۲ سل اخیر در بخش‌های فرهنگی، دولت اقدامات بسیار موثری انجام شده که به تبع آن در استان مرکزی نیز با همکاری تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی موثری اجرا شده است.

استاندار مرکزی در بخشی دیگر نیز با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف، گفت: کارگروه‌های مختلف بانوان می‌توانند برای جلوگیری از تکرار برنامه‌ها، با یکدیگر مشورت و هم‌افزایی داشته باشند که به این ترتیب نتایج بهتری حاصل شود.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: کارگروه رسانه نقش کلیدی دارد و در کنار بازتاب اقدامات انرژی مضاعف ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از عفاف و حجاب و فرهنگ‌سازی درست در این خصوص و نقش مهم بانوان در این رابطه، گفت: در بخش تولید اقلام حجاب بزرگ‌ترین مرکز در اراک در حال تکمیل است و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

تشکیل هشت کارگروه ویژه شناسایی بانوان توانمند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در خصوص این کنگره تصریح کرد: هشت کارگروه بانوان در استان تشکیل شده است و از طریق این کارگروه‌ها بانوان توانمند و اثرگذار در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، علمی پژوهشی و سیاسی شناسایی و معرفی می‌شوند.

«پروین مفتح‌زاده» بیان کرد: با همکاری بانوان اثرگذار استان اقدامات و برنامه‌های موثری تدوین و تهیه می‌شود، از جمله این برنامه‌ها بسته فرهنگی با هدف آگاهی‌بخش و بصیرت‌افزایی به ویژه برای نوجوانان و جوانان است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج پوشش مناسب، عنوان کرد: با همکاری بانوان به زودی سایت تولیدکنندگان اقلام حجاب راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: به مسئله جمعیت و نقش بانوان در این خصوص نیز توجه ویژه شده است و در کارگروه مربوطه برنامه‌های مختلف جهت فرهنگ‌سازی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha